Logistikassistent till S:t Eriks i Uppsala!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige

Vill du arbeta inom ett expansivt företag där du ges möjlighet att arbeta i en stöttande roll? Är du en van administratör och söker en ny utmaning? Då har vi på Adecco uppdraget för dig i Uppsala!

Företaget S:t Eriks startade 1888 och är idag Sveriges ledande leverantör av plattor, marksten, murar, block och VA-system i betong och natursten. Våra kunder består av större och mindre entreprenadföretag i bygg- och anläggningsbranschen, kommuner, statliga verk samt återförsäljare. Över tre sekel har vi byggt upp resurser, sortiment, kunskap och erfarenhet som ger våra kunder nästan obegränsade möjligheter att skapa i sten och betong. Det finns många som kan gjuta plattor och rör av betong. Men inte alla erbjuder projektanpassade helhetslösningar som skapar mervärden för kunden! S:t Eriks har ca 400 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. S:t Eriks ägs av Accent Equity. Läs mer på steriks.se.

Om rollen

Som Logistikassistent kommer du att vara en del av ett innovativt och växande företag. Du kommer att tillhöra enheten Natursten och arbeta inom ett dynamiskt team. Ungefär 60% av tjänsten är Back office och 40% är support till inköparna. Rollen är mycket operativ då du jobbar kontinuerligt med att säkerställa att mängden produkter motsvarar leverantörernas behov.

Dina arbetsuppgifter kommer att bland annat bestå av:

* Lägga inköpsorder och koordinera de inkommande leveranserna.
* Svara på frågor från leverantörer och kunder angående order och beställningar
* Ansvara för lagervärde och servicegrad inom det egna artikelsortimentet så att överenskomna mål på tillgänglighet och kostnadseffektivitet i materialflödet uppfylls.
* Daglig rapportering i affärssystem Jeeves för att säkerställa tillgängligheten av produkter.
* Säkerställa att en hög leveransprecision och leveranssäkerhet erhålls mot kunder.
* Samt övrig administration kopplat till leverantörer.

S:t Eriks har ett starkt varumärke och breda kundrelationer sedan århundraden. Arbetsmiljön präglas av samarbete, öppen dialog och arbetsglädje.

Om dig

Du som har erfarenhet av att arbeta med kundservice eller Back office kommer snabbt att finna dig tillrätta hos vår kund. Vi tror att du har en stark motivation att gå in i en roll där du får utvecklas och lära dig mycket inom logistik. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och självgående. Du trivs med att arbeta i en stöttande roll i nära kontakt med ditt team och andra personer. Självklart är du även en prestigelös lagspelare som sprider god stämning i arbetsgruppen. Om du dessutom har en utpräglad känsla för service och kommer denna roll passa dig utmärkt.

Viktigt för tjänsten:

* Goda kunskaper i svenska samt engelska såväl i tal som i skrift. Det är meriterande med kunskap inom fler språk.
* Relevant gymnasiekompetens.
* Erfarenhet från affärssystem.
* God kommunikationsförmåga.
* Prestigelös och står med fötterna på jorden.

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en vana av arbete i affärssystemet Jeeves eller liknande.

Om anställningen

Tjänsten som Logistikassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning i slutet av januari 2018. Uppdraget löper i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning eller anställning hos kund efter uppdragsperioden. Arbetstiderna är vanliga kontorstider. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Erling på alexandra.erling@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2018-01-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Erling alexandra.erling@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Jobbnummer
3917303

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: