Logistikadministratör till internationellt bolag

SW GBG / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
2017-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikadministratör till internationellt bolag" (publicerad 2017-02-28) ⬅️


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Har du bakgrund inom logistik och tidigare arbetat med remburser? Söker du en administrativ varierande tjänst där din förmåga att planera och koordinera transporter kommer väl till användning? Vår kund är ett globalt företag mot industriverksamhet och sitter i fina lokaler på Lindholmen. Är du den vi söker?

Tjänstebeskrivning
Du kommer i din tjänst som Logistikadministratör att ansvara för hantering och samordning av transporter. Du kommer vidare att arbeta med de olika administrativa delarna på logistikavdelningen såsom förbereda leveranser och dokument samt prissättning av transporter. Dina arbetsuppgifter innefattar även att presentera remburser. Förutom dina externa kontakter med leverantörer, kunder och rederier kring transporter så har du tät kontakt med interna kontaktytor såsom säljavdelning och inköpsavdelning.

Lämplig bakgrund
Du har en avslutad utbildning gärna inom logistik eller inköp och har med fördel erfarenhet ifrån liknande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat med remburser och du känner dig trygg att arbeta med MS Office och har erfarenhet av något affärssystem. Du behärskar såväl svenska som engelska obehindrat i tal och skrift och har du ytterligare språkkunskaper är det meriterande.

Som person är du en god kommunikatör. Att vara noggrann, tydlig och prestigelös är en självklarhet för dig. Du är van vid att ta egna initiativ och hitta smidiga lösningar på problem och du är heller inte rädd för att fatta egna beslut. Trivs du dessutom i ett tidvis högt arbetstempo och har en förmåga att bevara lugnet och ditt strukturerade arbetssätt har du hittat rätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är med start i februari och ett långsiktigt löpande behov. Tjänsten är på heltid. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson 031-333 54 81.

Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Heltid

Publiceringsdatum
2017-02-10

Ersättning
Enl ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson +46 31-333 54 81

Företag
SW GBG

Adress
SW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG

Kontorsadress
Kungsgatan 48A, Kungspassagen

Jobbnummer
3313042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW GBG

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW GBG: