Logistik- och inköpskoordinator till Café Bar

Café Bar Sverige AB / Logistikjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Café Bar Sverige AB i Norrköping, Linköping, Eskilstuna, Örebro, Tibro eller i hela Sverige

Logistik- och inköpskoordinator till Café Bar, Norrköping

Café Bar är på en spännande resa - vill du vara med och bidra med din passion för logistik och inköp?

Då kan det här vara uppdraget för just Dig.

Nu har du chansen att söka en roll inom Inköp- och logistikfunktionen på Café Bar.

Café Bars utbud består av ett stort urval av moderna kaffemaskiner och tillhörande högkvalitativa ingredienser, samt vatten- och varuautomater vilket gör att det finns lösningar för både det lilla och det större företaget. I vår relation med kunderna bidrar vi med mer än gott kaffe - vi är med och skapar energi på jobbet!

Rollen

Uppdraget handlar i huvudsak om att prognostisera, planera och göra inköp av maskiner, ingredienser och tillbehör till vårt centrallager i Norrköping. Till detta hör såklart även ansvaret att följa upp leveranser och agera på eventuella avvikelser. Du rapporterar och kommunicerar leveransstatus internt mot de olika distrikten i Sverige. Du deltar i planering av ledtider, beställningspunkter och säkerhetslager. Rollen arbetar även med den övergripande administrationen av inventeringsprocesser och olika typer av lagerjusteringar. Utöver detta tillkommer såklart övriga administrativa uppgifter såsom fakturakontroll, returhantering av maskiner, registrering av renoverade maskiner, viss orderhantering och assistering av övriga inköps- och logistikrelaterade uppgifter. Såklart finns dina kollegor och närmaste chef tillgängliga för stöd i en nära dialog.

Vi söker en självständig problemlösare med känsla för service

Vi ser att du har en passion för logistik och inköp - och förstår hur effektiva processer leder till förhöjd kundnytta och att vi når våra affärsmål. Grundläggande krav för att vara aktuell i rollen är en eftergymnasial utbildning inom logistik och inköp.

Du behöver också ha tillämpat delar av dina teoretiska kunskaper genom några års arbetslivserfarenhet inom kvalificerat inköps- och logistikarbete. Våra relationer med leverantörer kräver i några fall goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Din datavana är en självklarhet, och vi ser att du snabbt börjar använda våra olika affärssystem.

För att lyckas i rollen krävs en hög grad av självständighet och en förmåga att på ett proaktivt sätt ta egna initiativ, driva och utveckla befintliga processer framåt. Den analytiska förmågan behöver vara god och balanseras med att få saker gjorda.

Din attityd behöver präglas av att se möjligheter och att alltid söka en lösning och en väg framåt för att lyckas. Som person har du ett positivt, kommunikativt och prestigelöst sätt där du med enkelhet skapar goda relationer. Struktur och god planering skall kombineras med flexibilitet och stresstålighet. Du har såklart precis som oss - en stor passion för riktigt gott kaffe!

Bli en kulturbärare!

På Café Bar har vi tre värdeord som alltid finns med i alla beslut, stora som små. För att nå våra mål och uppfylla vår vision så är våra värderingar grunden och det som driver oss framåt. Genom dessa vill vi att du är med och bygger vår kultur samt levandegör det i mötet med kollegor och kunder varje dag.

• Glädje - att skratta ihop med varandra och visa uppskattning är något vi ibland tar för självklart, hos oss är det både viktigt & naturligt att vi har kul på jobbet.
• Kompetens - inom vårt bolag krävs många olika kompetenser för att få till en perfekt lösning. Rätt person på rätt plats är därför avgörande, att man alltid får möjlighet att utvecklas inom sitt gebit ser vi som både nödvändigt och utvecklande.
• Lönsamhet - när vi tjänar pengar kan vi utveckla nya spännande lösningar, hitta nya affärsformer, utveckla och skräddarsy nyheter men framför allt kan vi garantera en riktigt bra kopp under en lång tid framöver.

Några praktiska saker

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetstiderna är förlagda under vardagar, kl 07,30-16,00. Placeringsort är Åby, Norrköping.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval, därför rekommenderar vi att du ansöker så snabbt som möjligt, gärna redan idag! Sista ansökan är 23 januari.

Varmt välkommen med din ansökan!

Café Bar är på en spännande resa - kundlöftet och passionen har sedan start varit att alltid till alla servera den perfekta koppen kaffe, oavsett var du befinner dig i Sverige. År 2017, i samband med företagets 30-årsjubileum, återtogs ursprungsnamnet Café Bar.

Företaget är svenskt och omsätter drygt 360 miljoner, är rikstäckande och består av 190 anställda på 25 orter, allt med syfte att komma nära kunden. Café Bar bygger upp och driver obemannade caféer som levererar kaffe, te, vatten, nötter, torkad frukt och andra produkter som ger energi och glädje åt medarbetarna under en arbetsdag. Samtliga produkter och vår service är av högsta klass och vi har alltid egen personal med hög kompetens som utför samtliga delar av leveransen till kundens café. Café Bars inköps- och logistikfunktion är placerad i Åby och supporterar leverantörer, kunder och kollegor över hela landet.

För mer info - www.cafebar.se

Genom Simonssongruppen har Café Bar en stark och långsiktig ägare med ett stort nätverk av företag och personer verksamma inom olika branscher.

För mer info - www.simonssongruppen.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2022-01-03

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Café Bar Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Café Bar Sverige AB (org.nr 556307-2171)

Arbetsplats
Café Bar

Jobbnummer
6220616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Café Bar Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Café Bar Sverige AB: