Logistics and Customs Coordinator (Vikariat 50%)

Fabriken I Bjuv / Företagsförsäljarjobb / Bjuv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fabriken I Bjuv i Bjuv, Malmö, Halmstad, Växjö, Västervik eller i hela Sverige

Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag och har, med ett välkänt varumärke, internationell miljö, ständig produktutveckling och starkt kvalitetsmedvetande, en ledande position på marknaden. Findus har en bred produktportfölj, där djupfrysta produkter utgör den största delen. Findus Group omsätter 13 MDR SEK och har cirka 6000 anställda. Findus Sverige omsätter ca 2,2 MDR SEK och har ca 1000 personer anställda.

Findus vision är att vara det unika företaget inom fryst mat i Norden - älskat för vår passion att göra naturligt god och näringsrik mat av hållbart ursprung - och att driva lönsam marknadstillväxt.

Publiceringsdatum
2014-05-13

Dina arbetsuppgifter
• Säkerställa att import och exportärenden hanteras korrekt och i enlighet med gällande lagstiftning och Findus interna processer och arkivering av dokumentationen.
• Klassificering av produkter.
• Säkerställa korrekt preferentiellt och icke preferentiellt ursprung och att korrekt dokumentation för utfärdande av ursprungscertifikat finns.
• Göra intrastatrapportering
• Det kommer även att finnas möjligheter att jobba med transport och logistikutveckling efter gemensam överenskommelse

Vi söker dig som har:
Minst tre års erfarenhet av att jobba med tullhantering och internationella handelsfrågor. Du kan tidigare ha jobbat med tullfrågor på ett internationellt företag, eller jobbat på ett speditionsföretag med tull och/eller handelsfrågor eller fått kompetensen från annat håll.

Du behöver behärska engelska flytande både muntligt och skriftligt, ha god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office.

Det är viktigt att ha god förståelse för import och exportförfaranden framförallt inom livsmedel.
Du behöver ha goda kunskaper i klassificering, ursprungsfrågor, leveransvillkor, intrastatrapportering och gärna god förståelse för procedurerna i internationell handel i ett globalt företag

Personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten är hög noggrannhet, personlig integritet och förmåga att hantera ärenden i enlighet med gällande regler och lagstiftning. Du behöver ha gott ordningssinne och vara kommunikativ med många interna och externa kontaktytor.

Efter introduktionen kommer kandidaten att få stora möjligheter till att arbete under stor frihet men det ställer också höga krav på initiativförmåga och eget ansvar samt att jobba med kontinuerliga förbättringar. Det är viktigt att alltid ha korrekthet, standardisering och förenkling högt på agendan.

Tjänsten är 50% vikariat under ett års kontraktstid med möjlighet till heltid och förlängning efter att kontraktet tar slut. Eftersom tjänsten är tidsbegränsad och vi är angelägna om att personen kommer snabbt på plats är kort eller ingen uppsägningstid fördelaktigt.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vid frågor kring tjänsten vänligen kontakta Måns Böös, External logistics Manager, tfn 042-86059 eller via e-post mans.boos@se.findus.

Så ansöker du
Ansökan görs på Findus hemsida www.findus.se . Skicka in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval, dock senast den 30 maj.

Välkommen in med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid

Ersättning
Fast lön

Kontakt
Manuela Liegnell, HR Business Partner 04286000 (Växeln) 0761195208 manuela.liegnell@se.findus.com

Företag
FABRIKEN I BJUV

Adress
FABRIKEN I BJUV
26781 BJUV

Kontorsadress
BILLESHOLMSVÄGEN 4
BJUV

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-86000

Jobbnummer
1873385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fabriken I Bjuv

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fabriken I Bjuv: