Lisebergs marknadsavdelning söker Producent Sociala Medier (vikariat)

Liseberg AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Liseberg AB i Göteborg

Liseberg är en av Sveriges mest efterlängtade destinationer.

Varje år tar sig 3,2 miljoner människor hit för att skratta, hisna, mysa och vara tillsammans med människor de tycker om.

Idag består verksamheten av nöjespark, restauranger, teatrar, hotell och andra boendeanläggningar, och sysselsätter omkring 500 årsanställda och 2500 säsongsanställda. Med ett nyöppnat tematiserat hotell och snart en vattenvärld i vårt erbjudande växer Liseberg från att ha varit en nöjespark i 100 år till att bli en ny destination - en värld av upplevelser. Nu söker vi en vikarierande Producent Sociala Medier.

Publiceringsdatum
2023-12-21

Beskrivning
Marknadsavdelningen är en del av Lisebergs kommersiella funktion som också innefattar avdelningarna Försäljning och Digital gästresa. Funktionen arbetar med alla instrument för att stärka varumärke, kommunicera mot alla målgrupper längs hela gästresan, driva försäljning och skapa digitala upplevelser.

Marknadsavdelningen ansvarar för att få våra besökare att längta hit. Det gör vi genom att planera, producera och genomföra kommunikationsinsatser i en stor mängd olika kanaler. Vårt uppdrag är att utifrån Lisebergs varumärkesplattform och insikter om våra gäster stärka varumärket Liseberg lokalt, regionalt, nationellt och internationellt och skapa kommunikation som både bygger starka relationer och ökar försäljningen.

Inom avdelningen finns projektledare, CRM-ansvarig, contentteam och ett kreativt inhouseteam med tillhörande ateljé. Vi arbetar med hela verksamhetens erbjudande och dess olika upplevelser, mat & dryck, boende, scenupplevelser och säsongerna Sommar, Halloween och Jul på Liseberg. I år öppnade vi Liseberg Grand Curiosa Hotel och nästa år öppnar vattenvärlden Liseberg Oceana, som tillsammans med nöjesparken och hotellet kommer att skapa en helt ny destination för våra gäster och skapa ännu fler anledningar till att besöka Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
Som Producent Sociala Medier på marknadsavdelningen arbetar du med att planera, producera och publicera kommunikationsinnehåll för Lisebergs Sociala Medier, i enlighet med Lisebergs tonalitet och visuella uttryck. Uppdraget innefattar kreativa arbetsuppgifter såsom att fota, filma, redigera, samt författa budskap och texter för inlägg och gästdialog/kommentarfält. Du kommer vara mycket ute i verksamheten och producera på egen hand med tillgänglig utrustning, såsom exempelvis att intervjua medarbetare eller filma ett event.

Innehållet skapas delvis tillsammans med andra medarbetare inom marknadsavdelningen men du producerar också mycket kommunikationsinnehåll på egen hand. Du jobbar nära dina kollegor inom marknadsavdelningen och har mycket kontakt med andra nyckelpersoner inom organisationen för innehållsproduktion inom Lisebergs olika verksamheter.

Rollen har fokus på organiskt engagerande innehåll och innefattar inte köpt annonsering i sociala medier. Du rapporterar till marknadschef och samarbetar tätt med olika roller internt och externt, framförallt med teamets contentproducent och med teamledare content management. Du samverkar också nära med kreatörer inom marknadsavdelningens inhouseteam och följer uppsatta guider för bildmanér och tonalitet.

Utbildning, kvalifikationer och erfarenhet

- Relevant eftergymnasial utbildning inom området.
- Kreativ och idémässig förmåga med känsla för upplevelsebaserad kommunikation.
- Yrkesmässig erfarenhet av innehållsproduktion för Sociala Medier inklusive erfarenhet av att självständigt planera, producera och publicera engagerande innehåll för andra företag eller organisationers sociala medie-konton.
- Erfarenhet av att filma, fotografera och redigera innehåll för sociala medier, med färdigheter i program som Photoshop, Premiere, After Effects och/eller Lightroom.
- Erfarenhet av verktyg för digital publicering och uppföljning.
- Förståelse för olika sociala mediekanaler och vilken typ av innehåll som skapar engagemang och ger effekt för respektive kanal.
- Mycket god kommunikationsförmåga på svenska och engelska.
- Förmåga av att följa riktlinjer för visuell och textbaserad varumärkesidentitet och säkra en röd tråd i olika kommunikationskanaler.
- Erfarenhet av teamarbete i en dynamisk projektorganisation och vana av att arbeta i projekt som stundtals drivs i ett högt tempo.

Dina personliga egenskaper
Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos dig:

- Utmärkta samarbets- och teamegenskaper med god kommunikationsförmåga.
- En positiv grundinställning och en utpräglad "do 'er".
- Drivande, engagerad, ansvarstagande, strukturerad och målmedveten.
- Förmåga att tänka kreativt och innovativt.
- Öga för detaljer, kvalitetsmedveten och kompromisslös, men pragmatisk när det behövs.
- Förmåga att hantera högt arbetstempo och multipla uppgifter.

Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat på heltid från 26 februari till 4 september 2024.

Övrig information
Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen. Har du frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta marknadschef Karl Svedung på mail: karl.svedung@liseberg.se

Välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2024.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/280".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Liseberg AB (org.nr 556023-6811)

Kontakt
Karl Svedung
031-400100

Jobbnummer
8347333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Liseberg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Liseberg AB: