Licens- och ärendesamordnare

Stadskontoret / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping

IS/IT avdelningen

IS/IT-avdelningen inom Jönköpings kommun har det samlade ansvaret för E-förvaltningsutvecklingen, kontaktcenter och IS/IT, där ledorden är anpassningsförmåga, god ekonomi genom kostnadskontroll samt kvalité på leveranser. Vi har ett E-program och en IS/IT-strategi som har beslutats. Kommunens målsättning är att vara en av de 10 bästa kommunerna inom E-förvaltningsområdet. Vidare är vi på väg att samordna systemförvaltningen inom hela kommunen. Vi har ansvaret för IS/IT-drift, telefoni och teknikutveckling. Vi skall ge verksamheterna E-förvaltningsstöd och IS/IT-utvecklingsstöd inklusive metoder och verktyg för bl a systemförvaltning, projektledning och processkartläggning.

Som licenssamordnare kommer du att ansvara för SAM-processen hos oss. Det innebär att du vidareutvecklar hur vi arbetar inom området men också administrativa uppgifter inom licenshantering. Du är den person som IS/IT-avdelningen vänder sig till när det gäller licensvillkor, förlängning av licensavtal och andra frågor inom SAM. Du har mycket kontakter med våra leverantörer, inom IS/IT-avdelningen och ibland med kontaktpersoner på andra förvaltningar inom kommunen. Som ärendesamordnare kommer du att arbeta med att förbättra våra ärendeflöden. Du kommer tillsammans med processledare och medarbetare inom användarsupport och logistik arbeta med att effektivisera våra processer. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: * Arbete med våra processer * Framtagning av underlag inför beställningar av licenser * Beställningar * Informationsspridning och rådgivning inom kommunen * Bevakning av befintliga avtal * Uppdatering av SAM-verktyg, prislistor, faktureringsunderlag * Uppföljning av vår licensiering i förhållande till brukandet av programvaror * Kontakt och samarbete med leverantörer * Delta i projekt * Ärendehantering Du kommer att arbeta nära vår processledare för användarsupport och logistik.

Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet av att arbeta med ovanstående arbetsområden. Du bör ha kunskap inom licensiering och då särskilt Microsoft och Adobe samt förståelse för den tekniska miljön på en IS/IT-avdelning. Det är viktigt att du har viljan att kombinera ditt teknikintresse med administrativa uppgifter. God social kompetens och känsla för service är ett krav då arbetet innebär dagliga kontakter med både kunder och kollegor. Du är en flexibel, drivande och självgående person som har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmåga att leverera och slutföra uppdrag i utsatt tid. God analytisk förmåga, god struktur, noggrannhet, stresstålighet samt helhetstänk är egenskaper som vi värdesätter mycket.

Publiceringsdatum
2012-09-19

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning Tillträdesdag Enligt överenskommelse Heltid 0

Ersättning
Individuell lönesättning enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-10
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Elisabeth Novakovic
Rådhuset 1
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 12-04-0046
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalledare Eva Rohnström, 036-10 25 33
Processledare Sylve Gunnarsson, 036-10 57 38
VISION Kenneth Axelsson, 036-10 56 44

Företag
Stadskontoret

Adress
Stadskontoret
Rådhuset 1
55189 Jönköping

Jobbnummer
1344500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadskontoret: