Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Linköping

Svensk Bygglogistik AB / Företagsförsäljarjobb / Linköping
2018-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Linköping" (publicerad 2018-11-12) ⬅️


Visa alla företagsförsäljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Linköping, Örebro, Skövde, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Vi på Svensk Bygglogistik söker nu ytterligare en lagspelare till ett av våra entreprenadteam i Linköping.

Publiceringsdatum
2018-01-28

Dina arbetsuppgifter
Som leveransplanerare administrerar du vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats ute på en av våra logistikentreprenader. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Leveransplaneraren är den som säkerställer ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet. Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har med fördel en eftergymnasial utbildning med inriktning mot logistik eller transport. Du har tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik och transportflöden.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Så ansöker du
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Senaste ansökningsdag är den 13 februari 2016.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämtall kontakt från rekryteringsföretag och/ eller försäljare av annonseringslösningar.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svensk Bygglogistik AB

Adress
Svensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg

Kontorsadress
Ullevigatan 19

Jobbnummer
3928492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Bygglogistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Bygglogistik AB: