Leveransledare- arbeta med telefonitjänster

Regeringskansliet / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

It infrastruktur, It-enheten, Förvaltningsavdelningen
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av Regeringskansliets It-leverans av telefonitjänster? Har du erfarenhet av leverans av telefonitjänster, god teknisk kunskap och trivs med att ha många samarbetsytor? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll med ett stort ansvar i en spännande och händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliets leverans av telefonitjänster är komplex, omfattande och är i en fas med ökad ändringstakt. Samtidigt ökar fokus på långsiktig utveckling där behov och nytta vägs in, vilket kräver ökat fokus på styrning. Telefonileveransen är under stor transformation tillsammans med vår leverantör till bland annat ny design för leverans av telefonitjänster till Regeringskansliet och utlandsmyndigheterna. Samarbete och partnerskap med leverantörer samt kostnadseffektivitet i våra leveranser är centralt. Detta i sin tur kräver större fokus på utveckling av telefonitjänster, avtalsförvaltning, styrning och uppföljning av leveranser.

Vi är cirka 150 medarbetare som svarar för It-stödet till Regeringskansliet och ca 100 utlandsmyndigheter över hela världen, bl å svenska ambassader. Gruppen Drift- och processledning ansvarar bl a för utveckling, drift, support och leverans av telefonitjänster.

Läs mer om Regeringskansliets it-enhet - Regeringen.se

Publiceringsdatum
2023-10-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för leverans av telefonitjänster utifrån ställda krav från verksamheten på funktionalitet, kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet där du med stöd av leverantören och enhetens egna tekniker planerar, leder och styr arbetet på gruppchefens uppdrag. Vidare bidrar du internt till att utveckla metodik, verktyg och processer för våra leveranser. Rollen har många kontaktytor och du står i tät kontakt med; verksamhetsföreträdare, förvaltningsledare, leverantörer, projektledare, chefer, it-arkitekter och tekniska specialister.

Bakgrund
Vi ser att du uppfyller följande krav för den aktuella tjänsten:

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig
• Erfarenhet av arbete som leveransledare, förvaltningsledare, projektledare eller annan ledande befattning inom it-området
• Erfarenhet av leverans av telefonitjänster samt dess underliggande komponenter och infrastruktur
• God teknisk kunskap
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har utbildning inom telefoniprodukter och projektledarutbildning. Har du erfarenhet av molnbaserad telefoni och serverbaserad telefoniplattform, gärna baserad på produkter från Cisco och/eller Mitel är det meriterande. Vi ser gärna att du har medverkat och kravställt upphandlingar inom It-området. Det är till din fördel om du har erfarenhet från andra myndigheter och erfarenhet från större globala organisationer från näringslivet.

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som självgående, strukturerad och ansvarstagande. Då arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. I en omvärldsstyrd verksamhet som vår krävs en stor flexibilitet med förmåga att anpassa sig utifrån nya förutsättningar.

Övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen kontakta chef André Palmblad, på 08-405 42 24. Du är också välkommen att kontakta HR- handläggare Patricia Nordlånge 08-405 13 39. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko, nås på 08-786 62 98. Övriga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 oktober 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Regeringskansliet (org.nr 202100-3831)

Jobbnummer
8161644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regeringskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: