Leveransansvarig IT administratör till kund i Karlstad

Experis IT Huvudkontor / Supportteknikerjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Karlstad, Hammarö, Grums, Mariestad, Töreboda eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2016-03-30

Dina arbetsuppgifter
Experis söker för kundsräkning en leveransansvarig IT administratör
Vår kund i Karlstad använder PC- baserade systemlösningar med Microsoft Windows som operativsystem. Personen vi söker kommer att ha en roll som leveransansvarig av hård och mjukvara och har hand om kundbeställningar och leveranser samt hantering av garanti- och felärenden. Arbetet är förlagt på dagtid och tjänsten är på 100% mellan 18 april - 30 september

Dina arbetsuppgifter
• Kontakt med kunder för presentation av olika systemlösningar.
• RMA-hantering (garantiärenden till och från kund samt våra underleverantörer).
• Inköp av hårdvara från underleverantörer men även internt
• Konfigurering av PC-hårdvara, som installation av OS-image samt annan mjukvara.
• Test av slutprodukt innan leverans
• Leveranser av hårdvara och mjukvara
• Lagerhantering och rapportering
• Hjälpa till med kundsupport vid behov

Vem är du?

• Du ska ha kunskap om hur en dator är uppbyggd, vilka delar den består av samt ha erfarenhet av att byta ut delar och komponenter.
• Du har god kunskap om Microsoft Windows operativsystem (XP, 7 och 10) samt hur dessa kan konfigureras och installeras är en viktig del av arbetet.
• Du är en person som sätter service högt i kurs och har bra kunskaper i svenska språket både i tal och skrift.
• Noggrannhet, flexibilitet, ordningssinne och stresstålighet är egenskaper som passar bra in på dig.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar inom ekonomi, inköp, HR etc. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar

För frågor om tjänsten kontakta angunn@manpower.se eller ceande@manpower.se

Urval sker löpande så sök redan idag.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelica Gunnarsson

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2750932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: