LekebergsBostäder söker ekonom

AxÖ Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Kristinehamn eller i hela Sverige

Är du utbildad ekonom? Är du en prestigelös person som skulle trivas i en bred och varierande roll i ett framåtsträvande bostadsbolag? Tycker du om att arbeta tillsammans med andra för nå uppsatta mål? Då ska du kolla närmare på rollen som ekonom på LekebergsBostäder.

Om LekebergsBostäder

LekebergsBostäder AB är ett allmännyttigt bostadsbolag vars uppdrag är att med affärsmässiga principer främja kommunens bostadsförsörjning. Bolaget har ett flertal fastigheter runt om i Lekebergs kommun som inrymmer ca 420 lägenheter. LekebergsBostäder ingår i en bolagskoncernen som också består av fastighetsbolaget Lekebergs kommunsfastigheter vars huvudsakliga ändamål är att tillhandahålla och förvalta lokaler för kommunal verksamhet. Hela koncernen omsätter ca 100 miljoner kronor om året och ägs av moderbolaget Lekebergs kommunala Holding AB, som i sin tur är helägt av expansiva Lekebergs kommun.

Som medarbetare hos LekebergsBostäder blir du en del av ett härligt arbetslag och erbjuds möjlighet till friskvårdsbidrag, löneväxling mm. Bolagets kontor är beläget i centrala Fjugesta med goda möjligheter till pendling med både bil och kollektivtrafik.

Publiceringsdatum
2021-09-08

Dina arbetsuppgifter
LekebergsBostäder förstärker nu sin verksamhet med en ekonom. Rollen erbjuder en unik möjlighet att utforska hela ekonomifunktionen i ett spännande bolag och förmånen att få göra det i en arbetsgrupp som månar om varandra och där alla hjälps åt för att nå goda resultat.

Som ekonom på LekebergsBostäder kommer du att ingå i en arbetsgrupp med omkring tio medarbetare som förutom VD och ekonomichef består av bland annat uthyrare, förvaltare, driftsansvarig och husvärdar.

Du kommer i huvudsak att arbeta med administration av fakturor och momsredovisning samt löpande bokföring i ekonomisystemet. Du kommer även att arbeta nära ekonomichefen och stötta upp där det behövs i övriga delar av bolagets ekonomifunktion, exempelvis vid del- och helårsbokslut. Därtill kan också andra administrativa arbetsuppgifter förekomma, så som arbete med förvaltningssystem, uppdatera policydokument samt administrera beställningar och inkommande post.

Tjänsten är en förstärkning av bolagets ekonomiska och administrativa funktion vilket innebär att det också kommer finnas utrymme att jobba med förbättringsarbete och utveckling, men framför allt skapar det förutsättningar för dig att i lugn och ro växa in i rollen och bli trygg med arbetsuppgifterna. På sikt kan det också finnas möjlighet till ytterligare karriärvägar inom bolaget.

Vem är du?

Vi tror att du som söker har en akademisk utbildning med ekonomisk inriktning. Du har några års arbetslivserfarenhet och har du dessutom erfarenhet av att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter, gärna inom fastighetsbranschen, är det särskilt meriterande. Vidare har du god datavana och goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och klara av att arbeta mot uppsatta mål. Vi tror att du har stor vilja att lära dig nya arbetsuppgifter och allteftersom också ta egna initiativ till förbättringsarbeten. Samtidigt är du en serviceinriktad och prestigelös person som tycker om att samarbeta med andra, vilket innebär att du också är beredd att ibland ta dig ann arbetsuppgifter utanför ditt huvudsakliga ansvarsområde när det behövs. Du har lätt för att möta personer med olika bakgrund och roller i organisationer och vill bidra till att skapa trivsel på arbetsplatsen. Dina personliga egenskaper kommer därför att vara av stor vikt i denna rekrytering.

Tjänsten är på heltid och tillträde sker enligt överenskommelse.

Information och ansökan

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan senast den 30 september. Urval sker löpande under ansökningsperioden, så skicka in din ansökan redan idag.

I den här rekryteringen samarbetar LekebergsBostäder med AxÖ Consulting AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på AxÖ Consulting, Kajsa Rosén på telefonnummer 072 - 398 02 67 eller via mejl, kajsa.rosen@axoconsulting.se.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/152".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
Välkommen med din ansökan!

Jobbnummer
5950676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: