Ledningssamordnare till avdelningen för regler och tillstånd - Socialstyrelsen - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Ledningssamordnare till avdelningen för regler och tillstånd
Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm

Avdelningen för regler och tillstånd söker en ledningssamordnare som stödjer avdelningschefen i arbetet med att utveckla och samordna avdelningens verksamhet.

Vi söker dig som vill

* samordna och utveckla verksamhetsplanering via månadsavstämningar med enhetschefer, tertialuppföljningar inkl. riskanalys och insamling av nyckeltal.
* arbeta med kvalitetssäkring och avstämning av avdelningens regeringsuppdrag
* samordna och följa upp avdelningens arbetsmiljöplan
* genomföra olika uppdrag som kommer från generaldirektörens stab och/eller avdelningsledningen.
* planera avdelningsinterna aktiviteter.
* bidra i myndighetsövergripande verksamhetsstyrning och utveckling

Kvalifikationskrav

* Relevant akademisk examen
* Erfarenhet av liknande arbete
* Goda kunskaper i officepaketet

Det är dessutom meriterande om du har

* Erfarenhet av statligt arbete
* Erfarenhet av arbete med nyckeltal
* Kunskap/erfarenhet att jobba utifrån FISK (Förordningen för intern styrning och kontroll)
* Kunskap och erfarenhet av att arbeta i Sharepoint.
* Mycket goda kunskaper i Excel

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du är ansvarstagande, självständig, service- och lösningsinriktad samt strukturerad/noggrann.

Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat fr.o.m. snarast enligt överenskommelse t.o.m. 31 december 2012 med eventuell möjlighet till förlängning och placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Din tjänstetitel blir utredare.

Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare! Mer information om vår verksamhet finner du på www.socialstyrelsen.se.

Publiceringsdatum
2012-02-27

Kontakt
Anders Printz, avdelningschef, 075-247 33 99
Ludvig Kimby, kvalitetssamordnare, 075-247 34 23
Helena Stålhult, personalspecialist, 075-247 38 45

Facklig kontakt
Frida Azadi, SACO, 075-247 42 16
Maria Knight, ST, 075-247 45 97

Välkommen med din ansökan senast den 11 mars 2012 via länken nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Dnr. 211-9742/2012.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Vikariat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
1169737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: