Ledigt jobb som SAT-rådgivare på Lindorff i Göteborg!

Manpower AB / Övriga jobb / Göteborg
2018-02-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som SAT-rådgivare på Lindorff i Göteborg!" (publicerad 2018-03-06) ⬅️


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse för människor kombinerat med ett resultatinriktad sinne? Vill du utöver detta få värdefull arbetslivserfarenhet inom service, ekonomi och juridik? Då är detta det jobbet för dig! Här får du göra dig ett namn i ett mycket uppskattat och drivet bolag. Vi söker dig som vill vara en del av Lindorffs Contact Center i Göteborg. Som rådgivare inom deras inkassoverksamhet jobbar du med utgående samtal och är länken mellan kunder och gäldenärer. Sök idag då start är den 19 mars!

Vilka är Lindorff?

Med en historia som går tillbaka till 1898, är Lindorff verksam inom allt ifrån fakturahantering och inkasso till efterbevakning och köp av fodringar. Idag har Lindorff 4300 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo. I Sverige har Lindorff över 200 anställda med kontor i både Göteborg och Stockholm.

Kontoret ligger centralt beläget på Gårda i Göteborg och du arbetar med trevliga kollegor i ett öppet kontorslandskap med härlig stämning. För dig med rätt drivkraft finns det också goda chanser till utveckling inom bolaget.

Vad gör man som SAT-rådgivare?

Som rådgivare i Special Action Team (SAT) ansvarar du och dina kollegor för utgående telefoni. Det kan exempelvis vara att följa upp en kampanj, påminnelser, efterbevakning eller punktinsatser gällande vissa klienter.

Special Action Team ansvarar även för att all administration kopplad till specifikt utvalda klienter. Dock är huvuduppgiften utgående telefoni och administrationen utgör en liten del av tjänsten. Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerligt vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.

Arbetstider är måndag till fredag och är förlagt enligt schema både dagtid och kvällstid, från kl.08:00 fram till kl. 20.00, undantag fredagar där arbetstiderna är 08.00-15.00. Tjänsten är på heltid och du rapporterar till teamledaren för Special Action Team.

Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir direktanställd av Lindorff. Start 19 mars.

Vem är du?

• Minst en avslutad gymnasieutbildning med fullständiga betyg, gärna inom ekonomi eller juridik.

• Hög nivå på språkliga kunskaper i svenska och även känna dig bekväm i engelskan.

• Arbetslivserfarenhet inom kundservice. Har du tidigare arbetat med rådgivning, försäljning och/eller kundtjänst över telefon ser vi detta som mycket meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du trivs med att arbeta i en målfokuserad verksamhet med högt tempo. Du brinner för att hjälpa människor som har hamnat i en tuff ekonomisk situation. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i andras situation och skapa förtroende för dig själv som person. Är du en duktig förhandlare så har du goda förutsättningar att lyckas i rollen.

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och trivs att arbeta i team. Noggrannhet tillsammans med förmågan att få rutinuppgifter utförda snabbt och effektivt är en viktig egenskap för denna tjänst. Du har ett trevligt och respektfullt bemötande mot kunder och kollegor. Personlig mognad och minst ett par års arbetslivserfarenhet är nödvändigt för att vara aktuell för tjänsten.

Vad kan ni erbjuda mig?

• Värdefull arbetserfarenhet inom service, ekonomi och juridik.

• Arbete på ett företag som värderar sina medarbetare och erbjuder utvecklingsmöjligheter.

• Ett viktigt jobb där du dagligen får hjälpa dina medmänniskor.

• Du får såklart lön, semester och extra betalt på kvällar. Allt enligt kollektivavtal med Unionen. Utöver detta har du även andra förmåner så som friskvårdsbidrag, rikskort och rabatter.


Har du frågor kring tjänsten?

1. Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar

2. Du kan också maila mig på

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-02-20

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 38645
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Börjesson Helena.Borjesson@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
41250
41250 1480

Kontorsadress
Fabriksgatan 11

Jobbnummer
3976615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: