Ledigt jobb som Projektkoordinator / Göteborg

Experis / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Experis Finance rekryterar nu en Projektkoordinator på uppdrag hos en av våra kunder i Göteborg som är verksam inom energibranschen och som arbetar för ett hållbart samhälle. Vi söker dig som har några års erfarenhet av kvalificerat projektstödsarbete och är på jakt efter en ny utmaning. Läs vidare och varmt välkommen med din ansökan!

Hur ser arbetet ut?

I din roll som Projektkoordinator kommer du ansvara för att hantera och producera projektdokument, så som exempelvis protokoll, progressrapporter, beslutshandlingar, ekonomiska uppföljningar mm.
Ditt ansvar kommer vara att primärt stötta huvudprojektledare och delprojektledare i planering och uppföljningsarbeten.

Du kommer även att arbeta med resurshantering och medverka i kommunikationsinsatser och ta fram underlag som begärs. Du ser till att arbetet genomförs med hög grad av proaktivitet och lösningsorientering.

Mer information om rollen och specifikt företag ges vid en intervju.

Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Göteborg

Vem är du?

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller arbeta som underkonsult hos oss på Experis.

Din profil
Vi söker dig som vill jobba som vill jobba som projektkoordinator och som har:

* En akademisk utbildning på universitets- eller högskolenivå
* Du har minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat projektstödsarbete där delprojekt i komplexa verksamheter / IT-projekt ingår.
* Du har ekonomikunskap utifrån projektuppföljning och/rapporterings perspektiv
* Du har minst 3-5 års erfarenhet av att projektadministrativt arbete och att arbeta som projektstöd till projektledare i många olika typer av projekt
* Mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga
* Vi söker vi dig som är organiserad, strukturerad och har erfarenhet från projekt som varit baserade på offentlig upphandling
* Som person är du noggrann, uthållig och analytisk.

För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Publiceringsdatum
2017-06-22

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Stina Johansson på

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-06
Ange följande referens när du ansöker: 25095
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stina Johansson Stina.Johansson@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
41104
41104 1480

Kontorsadress
Lilla Bommen 5

Jobbnummer
3571100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: