Ledigt jobb som Administrativ assistent hos Vertiv

Manpower / Administratörsjobb / Stockholm
2018-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb som Administrativ assistent hos Vertiv" (publicerad 2018-04-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en administratör med god serviceanda? Tveka inte att söka denna lediga tjänst som Administrativ assistent hos Vertiv Sweden AB!

Vertiv designar, tillverkar och underhåller kritisk infrastruktur för datacenter, kommunikationsnätverk samt kommersiella och industriella anläggningar. Vertiv, som tidigare hette Emerson Network Power, arbetar med dagens växande marknader inom mobil dataanvändning och molntjänster genom ett utbud av lösningar för strömförsörjning, kylsystem och styrning av infrastruktur, inklusive varumärkena Chloride®, Liebert®, NetSureTM och TrellisTM. Omsättningen under räkenskapsåret 2016 uppgick till 4,4 miljarder dollar. Mer information finns på VertivCo.com.

Vad innebär rollen?

Denna tjänst är på heltid med start i början av maj 2018. Rollen innebär att på ett professionellt sätt stödja olika avdelningar i företaget med diverse administrativa uppgifter. Dessa är främst att:

* Boka mötesrum och taxi
* Hantera vissa rese- och hotellbokningar
* Hantera anställdas reseräkningar i lönesystemet
* Hantera inköp av kontorsleveranser
* Kontraktsadministration
* Uppdatera kunddata i företagets CRM-system
* Beställa/köpa in luncher eller annat inför möten
* Viss postdistribution
* Backa upp kontorsansvarig vid dennes semestrar eller sjukfrånvaro med arbetsuppgifter kring faciliteter (tex. skrivare), kontakt med kontorsleverantörer, kontraktshantering, fakturahantering, säkerhet etc. Dessa uppgifter kan du lära dig på plats.

En mindre del av rollen innebär ansvar för receptionen:

* Ta emot kunder och besökare
* Hantera säkerhetsprocedurer, ordna besöksbrickor
* Ansvara för inkommande samtal genom ett telefonsystem med flera linjer

Vem är det vi söker?

För att du ska snabbt ska komma in i rollen och kunna ta ansvar för ovan nämnda ansvarsområden så vill vi att du har:

* En avslutad treårig gymnasieutbildning
* Minst fem års erfarenhet från en liknande roll
* Flytande kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift (koncernspråket är engelska)
* Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel & Powerpoint)

Har du därutöver ett stort IT-intresse så är det starkt meriterande.

I denna funktion är det av stor vikt att du är strukturerad och att du tar för dig bland dina arbetsuppgifter på ett proaktivt sätt. Då denna servicefunktion är viktig i företaget så behöver du se det som en självklarhet att vilja ge andra delar av organisationen den administrativa support som rollen innebär. Din förmåga till serviceorientering är därav stor, liksom din samarbetsförmåga gentemot andra i funktioner i och utanför organisationen. Då företaget är föränderligt så ser vi att du är flexibel som person för att trivas i rollen.

Vad erbjuder vi dig?

Vårt företag är en del av en internationell organisation vilket speglas i vår miljö. Vi sitter i fräscha lokaler i Hammarby sjöstad med goda kommunikationsmöjligheter och stor variation av exempelvis lunchrestauranger i närområdet. Kollegialt har vi en trevlig stämning och bra sammanhållning. Vi har exempelvis en sport- och kulturklubb där personalen erbjuds rabatterade biljettpriser. Vi erbjuder förmåner såsom pensionsavsättning, rikskort, motionsbidrag och läkarvårdsersättning.

Publiceringsdatum
2018-03-16

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Ange följande referens när du ansöker: 41361
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell jessica.maurell@manpower.se 08- 402 74 11

Företag
Manpower

Adress
Manpower
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
4027401

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower: