Ledigt jobb - Lönekonsult till Azets i Göteborg

Azets Insights AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Azets Insights AB i Göteborg

Är du ute efter varierande arbetsuppgifter, eget ansvar och många utvecklingsmöjligheter i en stor koncern? Azets är en ledande leverantör av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Just nu söker vi lönekonsulter till vårt engagerade team i Göteborg.

Driven och engagerad? Du kan vara vår nästa lönekonsult.

Är du ute efter varierande arbetsuppgifter, eget ansvar och många utvecklingsmöjligheter i en stor koncern? Azets är en ledande leverantör av ekonomi- och lönetjänster i Norden. Just nu söker vi lönekonsulter till vårt engagerade team i Göteborg.

I rollen som lönekonsult på Azets arbetar du inom affärsområdet Payroll tillsammans med ett drivet team som brinner för att göra något riktigt bra tillsammans. Du kommer att ha helhetsansvaret för leveransen av dina kunders lönehantering, till viss del i tätt samarbete med vår verksamhet i Rumänien. Det innebär att du deltar i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen.

Azets är en av de ledande aktörerna i branschen när det gäller digitalisering och automatisering av processer. Hos oss erbjuds du ett stimulerande arbete med många olika kunder, både svenska och internationella.

I en stor koncern får du möjlighet till många karriärvägar samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak - lönehantering och service! Genom vår utbildningsakademi erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling och du har dessutom möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.

Publiceringsdatum
2017-12-15

Arbetsuppgifter
* Kundansvar med löpande dialog och utveckling
* Ansvar för och hantering av lönekörningen för dina kunder
* Hantera tolkning av kollektivavtal samt reseräkningar
* Lösa uppkomna problem och frågeställningar som kommer från kunder och deras anställda.
* Delta i driftsmöten med kund
* Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
* Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet

Du kommer vara placerad hos oss på Azets kontor på Gårdatorget men också att vid tillfällen vara på plats ute hos kunden för att kunna bidra med rådgivning och säkerställa goda relationer.

Vem är du?

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och erfarenhet av lönehantering. Erfarenhet av systemen Agda och Hogia är meriterande. Du har kunskap om interna processer och rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att samarbeta och inspirera dina kollegor. Du gillar att ta fullt ansvar för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Intresserad?
I rekryteringen samarbetar vi med Manpower.

I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig Rekryterare Kim Amprazis på alternativt Rekryterare Mona Teien Borkmann på

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-26
Ange följande referens när du ansöker: 33459
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mona Borkmann mborkm@manpower.se

Företag
Azets Insights AB

Adress
Azets Insights AB
41250
41250 1480

Kontorsadress
Gårdatorget 2

Jobbnummer
3856178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Azets Insights AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Azets Insights AB: