Ledig säljtjänst hos Ricoh - ett världskänt globalt företag

Ricoh / Säljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ricoh i Uppsala

Ricoh Sverige AB erbjuder helhetslösningar för dokumenthantering, video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster. Bolaget har cirka 650 anställda i en nationell organisation med verksamhet på 23 huvudorter och även försäljning via ett tiotal allierade återförsäljare, s.k. partnerföretag på mellanstora orter.
Ricoh har specialiserad expertis som utgår från varje kunds IT-miljö och behov på kontor, mobilt och i produktion. Företaget är kvalitets-, miljö- och informationssäkerhetscertifierat enligt ISO 9001, 14001 samt 27001. Ricoh Sverige är ett dotterbolag i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Företaget har länge haft hållbarhet i fokus, både i Sverige och globalt, vilket har bidragit till bra omdömen från många kunder och organisationer. Läs mer på www.ricoh.se

Ricoh söker nu sin nya kollega till distriktet Uppsala med omnejd

Publiceringsdatum
2016-06-16

Beskrivning
Vi vill nu stärka upp vårt framgångsrika säljteam i Uppsala med ytterligare en Account Manager som ska arbeta mot privata företag. Vi söker dig som älskar försäljning, har utpräglat kundfokus och vill arbeta i ett globalt företag med stark lokal förankring. I arbetet ingår att bearbeta såväl befintliga som nya kunder till Ricoh. Du arbetar självständigt med att driva och utveckla innovativa affärer som gör våra kunder till vinnare på sina marknader. Som Account Manager på Ricoh erbjuder du våra kunder helhetslösningar inom Dokumenthantering, ITS och Communication Services. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Uppsala och vi ser gärna att du kan börja i augusti/september.

Vem är du

Du är mycket målmedveten och har ett eget starkt driv och älskar att göra affärer. Du är social och duktig på att skapa nya kundkontakter likväl som att arbeta för långsiktiga goda kundrelationer. Du trivs att tillhöra ett team och delar med dig av dina kunskaper. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är van vid ett arbete där du får ta mycket eget ansvar.

Du har gymnasieutbildning, ytterligare utbildningar inom försäljning är meriterande

Vi vill att du har arbetat med B2B försäljning i 1-2 år samt pratar och skriver engelska och svenska flytande. Körkort är ett krav.

Vad får du?

Du får möjlighet att arbeta med vad vi tycker är riktigt bra kollegor! Vi är ett globalt bolag med rötterna i Japan och tillsammans skapar vi lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser. Vårt arbete vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Inom Ricoh är kompetensutveckling en av hörnstenarna och som anställd hos oss har du tillgång till utbildningar via Ricoh Academy. För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt.

Kontaktperson för detta jobb
Denna rekrytering görs i samarbete med Manpower. Är du intresserad av tjänsten ansöker du via länken nedan. Bifoga CV samt ett personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mia Olsson på telefon: 08-452 33 89. Intervjuer och urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-23
Ange följande referens när du ansöker: 4218
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mia Olsson 08-452 33 89 maolss@manpower.se

Företag
Ricoh

Adress
Ricoh
75320
75320 0380

Kontorsadress
S:t Persgatan 17, 753 20 Uppsala

Jobbnummer
2910077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ricoh

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ricoh: