Landstingsjurist, Sekretariatet, Landstingets kansli

Landstinget i Värmland, Landstingets kansli / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Landstinget i Värmland är länets största arbetsgivare med drygt 7 000 anställda.
Vi är en offensiv kunskapsorganisation med omkring
700 läkare, 2 200 sjuksköterskor, 80 psykologer, 120 kuratorer, 130 tandläkare och 330 anställda inom rehabiliteringsområdet - sjukgymnaster, arbetsterapeuter, dietister och logopeder. Därtill kommer många andra yrkesgrupper som behövs inom våra verksamheter.
Vårdcentraler och tandvårdskliniker finns i varje kommun
och akutsjukhus finns i Karlstad, Arvika och Torsby.
Välkommen till Landstinget i Värmland!

Publiceringsdatum
2011-11-19

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta tillsammans med ett gäng positiva arbetskamrater på en
utvecklande arbetsplats där du får ett brett kontaktnät såväl inom som utom landstinget?
Vi söker en landstingsjurist till Sekretariatet, som är en enhet inom
Administrativa staben. Sekretariatets arbetsplats är Nya landstingshuset i
Karlstad. Den främsta uppgiften för vår enhet är att stödja landstingets politiska organisation. Särskild handläggarkompetens finns bland annat inom områdena juridik (en tjänst idag), miljö, konst samt internationella frågor.
Arbetsområdena för ifrågavarande tjänst är medicinsk rätt, offentlighet och sekretess, kommunalrätt och avtalsrätt. I uppdraget ingår dessutom att arbeta med landstingsfullmäktiges beredningar.
Arbetsuppgifterna omfattar bland annat att
• ge juridisk rådgivning till landstingets verksamheter,
• avge yttranden i juridiska frågor,
• genomföra utbildningar,
• upprätta, granska och tolka avtal,
• biträda i förhandlingar,
• som ombud företräda landstinget ibland annat domstolar
• delta i fullmäktiges tre beredningsorgan och ha huvudansvaret för sekreterarskapet i en av dem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har jur.kand examen eller motsvarande utbildning. Vi ser gärna att du därutöver har något eller några års erfarenhet av kvalificerat
juridiskt arbete.
Som person ska du vara utåtriktad, ha serviceanda och förmåga att samarbeta samt att arbeta självständigt. Vi ställer krav på god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Vi anser att det är viktigt att du kan förmedla det juridiska regelverket på ett begripligt sätt till andra yrkesgrupper. Sekreterarskapet hos beredningarna ställer krav på god förmåga att skriva lättlästa sammanfattningar och referat, samtidigt som det förutsätter förståelse för vad det innebär att arbeta inom en politiskt styrd organisation.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-07
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/111805
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Lena Wingqvist, adm chef, 054-61 43 63

Facklig kontakt
Birgitta Mossberg, SACO, 054-61 54 47
Gittan Börjesdotter Classen, SACO, 054-61 57 04
Kerstin Johansson, Vision, 054-61 86 77

Företag
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Adress
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Jobbnummer
1084385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli: