Läkarsekreterare/ reception - Handikappförvaltningen - Administratörsjobb i Göteborg
Läkarsekreterare/ reception
Handikappförvaltningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Handikappförvaltningen i Göteborg

Handikappförvaltningen, Vuxenhabiliteringen Centrum/Amerikaskjulet

Habiliteringsverksamheten ingår i Handikappförvaltningen, Västra Götalandsregionen. I Habiliteringen Göteborg och Södra Bohuslän finns det fyra enheter för barn- och ungdomshabilitering samt två enheter för vuxenutbildning.
Habiliteringen är en verksamhet som ger stöd till personer med funktionsnedsättningar och deras anhöriga.
Vi riktar oss till barn, ungdomar och vuxna med medfödda eller tidigt uppkomna funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan vara till exempel utvecklingsstörning, autism eller rörelsehinder. Verksamheten är ett komplement till såväl övrig hälso- och sjukvård som annan kommunal service. Inom habiliteringen har personalen särskild kompetens om funktionsnedsättningar och hur dessa påverkar vardagsliv, hälsa och utveckling.
Habiliteringen arbetar i team där det kan ingå arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, psykolog, sjukgymnast, sjuksköterska och specialpedagog.
Läkarsekreterarna är en del i enhetens administrativa stödfunktion och arbetar med olika funktioner.

Publiceringsdatum
2008-01-23

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande då du arbetar med allt från enklare till mer avancerade uppgifter. Möjligt att du måste stötta upp på flera enheter än Centrum vissa perioder.
Du arbetar självständigt i huvudsak med att sitta i receptionen som innebär posthantering, patientavgifter, bokning/utlåning av kameror, bilar, rum, material samt bokning i tidbok.
I arbetsuppgifterna ingår också ansvar för handkassa, inköp, service av enheternas material och maskiner, fakturaunderlag samt kontaktperson till städfirma, Westma och fastighetsskötare. Du kommer även att arbeta en del med journaldokumentation som även innebär remisshantering, upprättande av journal, arkivering, förberedelse inför läkarmottagning samt support i datajournalanvändning. Du har även ansvar för en del personals arbetstidsregistrering.

Kvalifikationer
Vårddokumentation. Du bör ha goda kunskaper i olika dataprogram såsom Word, Excel och Power Point.
Då det förekommer en del resor i tjänsten är B-körkort önskvärt. Du bör trivas med att arbeta på ett flexibelt och självständigt sätt då arbetstempot stundom är högt. Du erbjuds en introduktionsperiod och goda möjligheter till kollegial handledning samt regelbundna träffar med kollegor.

Upplysningar
Enhetschef Lillebitt Nilsson, tfn 0705-79 86 04

Facklig företrädare
Hans Haker, TCO, tfn 0500-43 19 40

Övrig information
Inom handikappförvaltningen strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Anställningstyp/arbetstider
Allmän visstid t.o.m. 2008-08-31. Heltid. Tillträde snarast.

Ersättning
Så ansöker du
Handikappförvaltningen, Inger Henriksson, Box 306, 462 23 Vänersborg.

Bifoga CV och personligt brev.
Sista ansökningsdag 2008-02-17
Ange följande referens när du ansöker: HFV 62-2008-af
Vi tar emot ansökan via epost: inger.henriksson@vgregion.se

Företag
Handikappförvaltningen
_ _

Jobbnummer
107484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Handikappförvaltningen: