Läkarsekreterare

Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, A / Administratörsjobb / Göteborg
2013-11-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Läkarsekreterare" (publicerad 2013-11-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, A i Göteborg

Västra Götalandsregionen

Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.

Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.

Publiceringsdatum
2013-11-25

Beskrivning
Administrativa enheten vid verksamhetsområde Medicin och Akutverksamheten består av läkarsekreterare och kanslister. Inom området finns specialiteterna invärtesmedicin, kardiologi, diabetes, hematologi, endokrinologi, stroke, neurologi, samt ortopedi.
Vi dokumenterar i Melior och vårt dikteringssystem är Medspeech.
Vårt patientadministrativa system är ELVIS och vi registrerar i Nord-DRG/KVÅ.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en läkarsekreterare för placering inom öppenvård, men även slutenvårdsdokumentation kan förekomma.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är journaldokumentation inklusive diagnosregistrering, korrespondens samt periodvis patchning.

Kvalifikationer
Läkarsekreterarutbildning.
Emendorutbildning är meriterande.

Vi söker dig som är noga med kvalitet i yrket, har initiativförmåga, är självständig men arbetar även för ett gott arbetsklimat och samarbete över professions- och klinikgränserna.
Eftersom arbetstempot tidvis är högt är det viktigt att du är flexibel och kan växla arbetstakt.
Det är en fördel om du är intresserad av utvecklingsarbete och vill vara delaktig i enhetens fortsatta utveckling.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer att ske fortlöpande. 

Välkommen med din ansökan.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 2013/4208
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Administrativ enhetschef Inger Persson 031-343 0012

Facklig kontakt
För Vision Christina Hein 031-343 0664

Företag
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, Adm enhet

Adress
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, Adm enhet
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal

Jobbnummer
1711171

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, A

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Med/Akutverksamhet Mölndal, A: