Läkarsekreterare

Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhu / Administratörsjobb / Göteborg
2011-08-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Läkarsekreterare" (publicerad 2011-10-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhu i Göteborg

Västra Götalandsregionen
Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.

Publiceringsdatum
2011-08-29

Beskrivning
Avdelning 356 är en medicinsk akutvårdsavdelning - MAVA med 38 vårdplatser. Vårt mål är att utreda, övervaka och stabilisera det akuta sjukdomstillståndet exempelvis bröstsmärta, hjärtinfarkt, arytmier mm, lungsjukdomar, till exempel kol och astma och även intoxikationer (förgiftningar). Inom Medicin/Geriatrik/Akuten, Område 2, Östra sjukhuset arbetar sekreterare i arbetslag efter sektionsindelning och är organiserade i en egen administrativ enhet. Hos oss arbetar 35 medarbetare. Vårt uppdrag är att ge service av hög kvalitet med fokus på våra patienter och vår verksamhet. Vår verksamhet är i ständig förändring. Vill Du arbeta i ett positivt arbetsklimat med bra samarbete inom sekreterarkåren, hälsar vi Dig välkommen till oss.  

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en av 5 sekreterare som mestadels arbetar som skrivande sekreterare och ibland avdelningssekreterare. Som avdelningssekreterare är Du avdelningens "spindel i nätet", som skrivande sekreterare hanterar Du journalanteckningar, epikriser, remisser och övrig korrespondens. Vi dokumenterar i Melior och via digital diktering.

Kvalifikationer
Vårddokumentationsutbildning. Du skall ha goda kunskaper i svenska språket och goda datorkunskaper. Du skall även ha erfarenhet av arbete i Melior och ELVIS. Vana vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också förmåga att arbeta i team. Stor vikt vid att du är noggrann, gott bemötande samt service- och ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Kan du inte använda systemet, kontakta kontaktpersonerna för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-16
Ange följande referens när du ansöker: 2011/1772
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Enhetschef Jeanette Hagman, 031-343 40 74

Facklig kontakt
För SKTF Pelle Mouvitz, 031-343 53 43

Företag
Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhuset

Adress
Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhuset
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43531 Mölndal

Jobbnummer
1014372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhu

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adminstrativ enhet, Med/Ger/Akut, Sahlgrenska Universitetssjukhu: