Lagerhaus söker nu en erfaren och serviceminded Löneansvarig

Lagerhaus / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lagerhaus i Göteborg, Borås, Malmö, Västerås, Stockholm eller i hela Sverige

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 36 butiker i Sverige, 6 butiker i Norge och en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Novax som är ett helägt dotterbolag till Axel Johnson AB.
Förutom trendiga, praktiska och prisvärda detaljer till hemmet vill vi på Lagerhaus erbjuda våra kunder lite mer glädje i vardagen. För att detta skall vara möjligt drivs organisationen av nyfikenhet, engagemang och en stark tro på förändring. Vår framgång skapas av att alla medarbetare jobbar tillsammans. Tack vare en platt organisation och en stark ägare kan vi erbjuda goda möjligheter för våra medarbetare att växa och utvecklas.

Är du en erfaren och serviceminded Löneansvarig med härlig, positiv energi? Varmt välkommen att söka till oss!
Vi söker nu en noggrann och ordningsam Löneansvarig på deltid 50% med flerårig erfarenhet av löneadministration och med ansvar för hela lönekedjan. Du ingår i Ekonomiavdelningen och kommer att ansvara för hanteringen av ca 400 svenska löner i lönesystemet Hogia, där du hanterar såväl kollektiv- som tjänstemannalöner.
Lagerhaus har precis implementerat Hogia Lön samt bytt tidredovisning- och schemaplaneringsystem i Sverige till Too Easy. Detta innebär att du blir delaktig och får vara med att sätta upp nya rutiner och processer. I Norge outsourcar vi vår löneadministration och här blir du kontaktperson och administratör mot vår norska lönepartner.
Förutom det operativa arbetet kring lön kommer du även att hantera lag- och avtalsfrågor samt utforma bl.a. arbetsgivarintyg, statistik och rapporter till diverse myndigheter.
Arbetsuppgifterna innefattar även:
• Pension- och försäkringsadministration
• Ansvara för lön/personalsystem i Hogia och Too Easy
• Skatter och deklarationer
• Årsrapportering av kontrolluppgifter mm
• Lönerevision
För att lyckas i rollen som Löneansvarig måste du vara väl insatt i lagar och arbetsrättsliga regler kring lön och du har erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal. Du har goda datorkunskaper vad gäller Office paketet och lönesystem samt en vana av att hantera rapporter och sammanställningar.
Tjänsten ger utrymme för mycket eget ansvar och ett nära samarbete med teamets kollegor. Som person är du öppen, förtroendeingivande och professionell med hög integritet. Vidare är du resultatorienterad och mån om att bidra och du trivs med ett arbete i en föränderlig miljö med ett periodvis högt tempo i den dagliga verksamheten. För att trivas i rollen är det även viktigt att du är serviceinriktad och arbetar på ett prestigelöst sätt.


Du har relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi- och löneadministration
Du har goda datorkunskaper i Officepaketet och lönesystem
Du är ansvarstagande, noggrann och ordningssam
Du är serviceinriktad och prestigelös

Välkommen med din ansökan, rekrytering sker löpande och tjänstens start är omgående eller enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50% Tillsvidare, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2018-01-29

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lagerhaus

Adress
Lagerhaus
Vallgatan 16
41116 Göteborg

Kontorsadress
Vallgatan 16

Jobbnummer
3930610

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lagerhaus

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lagerhaus: