Kvalitetsstrateg till Socialförvaltningens stab

Flens Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats
Socialförvaltningen i Flen har cirka 800 medarbetare som arbetar för medborgarnas bästa. Förvaltningen består av tre avdelningar: Äldreomsorgen, Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning och Individ och Familj. Förvaltningen leds av en övergripande ledningsgrupp bestående av förvaltningschef och de tre avdelningscheferna. Till förfogande finns stödfunktioner i stab.

Publiceringsdatum
2019-06-17

Dina arbetsuppgifter
Socialförvaltningen arbetar med att utveckla och stärka det strategiska arbetet i planerings- och uppföljningsprocesser. Tjänsten som kvalitetsstrateg är ny och ska ingå i förvaltningschefens stab. Den är en viktig del i det fortsatta förändringsarbetet och innebär övergripande ansvar för och att hålla samman arbetet med:

• månadsrapport till nämnd, delårsrapporter och årsbokslut
• internkontrollplan
• utveckling och utvärdering av ekonomistyrningsmodeller och analyser avseende effektivitet
• kontaktperson Kostnad per brukare (KPB)
• länk till central ekonomifunktion
• metodfrågor kvalitet
• utbildningsinsatser på strategisk nivå
• aktiv omvärldsbevakning
• kvalificerat stöd till förvaltningsledning

Kvalifikationer
Vi söker dig som för uppdraget har en relevant högskoleutbildning, dokumenterad erfarenhet av och god förståelse för politiskt styrd verksamhet. För att bli framgångsrik i uppdraget krävs att du är en i grunden utvecklingsorienterad, kvalitetsmedveten och initiativtagande person med strategisk höjd.

Ett ständigt pågående förbättringsarbete ställer krav på erfarenhet och ett genuint intresse av att stödja förvaltningens chefer. Du bör därför ha en god pedagogisk förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och tydligt resultatfokus. Gärna erfarenhet av ekonomistyrning i form av prestationsersättning från myndigheten samt kvalitetsutveckling.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. För mer information se www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation.

För mer information eller vid frågor, vänligen kontakta
Förvaltningschef Iris Pettersson tel 0707-16 69 43.
Fackliga kontaktpersoner nås genom kommunens växel, 0157-43 00 00.

Välkommen med din ansökan senast 28 juli.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Sveavägen 1

Jobbnummer
4834348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: