Kvalitetssamordnare lokalvård

Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen i Kristinehamn

I Kristinehamn är kommunens serviceverksamheter med tjänster inom måltider, lokalvård och fordon samlade på en avdelning, kost-och serviceavdelningen. Vi levererar dagligen servicetjänster till såväl övriga förvaltningar i kommunen som till våra medborgare.

Kost- och serviceavdelningen är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost- och service, renhållning, stab och VA. Förutom tjänsterna inom måltider, lokalvård och fordon ansvarar vi bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi förvaltar även kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi insamlingen av hushållsavfall och driver kommunens avfallsanläggning.

Brinner du för god service, kommunikation och kvalitetstänk? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!
Lokalvårdens kunder finns i kommunens alla verksamheter, så som skola och förskola, bibliotek, fritidsanläggningar, omsorgslokaler, kontorslokaler, olika personalutrymmen, offentliga toaletter m.m.

Lokalvården i kommunen drivs på entreprenad av två olika aktörer som i sin tur utför städtjänsterna. Kommunen har ca 85 objekt som städas och är indelade i fyra geografiska områden. I rollen som kvalitetssamordnare utgör du en viktig roll för nöjda kunder, du är länken mellan kommunens verksamheter och den externa utföraren.


Publiceringsdatum
2021-12-08

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som kvalitetssamordnare för lokalvården innebär att du är kommunens kontaktperson i lokalvårdsfrågor, du är avtals- och uppföljningsansvarig för våra upphandlade städtjänster, inklusive specialtjänster och fönsterputsning. Du ska följa upp att städtjänsterna håller den kvalitet som är avtalad i upphandlat avtal. Du utför praktiska kvalitetskontroller på städobjekten, förmedlar behov från verksamheten och återkopplar planerat städ från den privata utföraren. Du kommer ta emot beställningar av extrastäd och felanmälningar, du är länken mellan köpande förvaltningar och den externa utföraren.

Från februari 2022 ingår vi en ny avtalsperiod och stort fokus kommer vara att implementera det nya avtalet ute i verksamheterna och systematiskt följa upp utvecklings- och kvalitetstsarbeten.
I tjänsten ingår också arbete med budgetering, ekonomisk uppföljning, fakturahantering, kontakt med leverantörer för papper och plast, samt upphandling av lokalvårdstjänster.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom kvalitets- och serviceområdet eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Dokumenterad erfarenhet av samordning och kvalitetsarbete inom servicebranschen är ett krav. Har du lokalvårdsutbildning typ PRYL och eller Insta 800 är det meriterande.

Du skapar och vårdar goda relationer både med externa och interna kontakter, du kan lätt anpassa dig till olika sammanhang och funktioner. Du är noggrann och har en god förmåga att planera. Du kan strukturera ditt arbete på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Rollen kräver en god kommunikationsförmåga och att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vidare har du en god datavana och ser inga hinder att arbeta i olika verksamhetssystem. Du har en god analytisk förmåga och förstår hur olika delar påverkar helheten. Du har ett flexibelt förhållningssätt och har lätt att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. Du ser möjligheter framför hinder och har ett genuint intresse för service.
Körkort B är ett krav.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-02-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1074893".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Arbetsplats
Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen

Kontakt
Kost- och servicechef
Maria Taheri Wiik
maria.taheriwiik@kristinehamn.se
0550-88261

Jobbnummer
6160306

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Kost-och serviceavdelningen: