Kvalitetsmedveten kommunikatör med socialt engagemang

Experis Sverige Huvudkontor / Administratörsjobb / Alingsås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Alingsås, Ale, Vårgårda, Lerum, Bollebygd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Alingsås, Härryda, Borås, Kungälv, Herrljunga eller i hela Sverige

AB Alingsåshem är det kommunala bostadsbolaget i Alingsås. Vårt uppdrag är att erbjuda kommuninvånarna ett attraktivt, tryggt och trivsamt boende.
AB Alingsåshem äger och förvaltar ca 3 300 lägenheter i Alingsås kommun. Vi omsätter 240 MKR/år och har 35 anställda.
Vid all planering eftersträvas ett helhetstänkande och i beslutstagandet tar vi hänsyn till aspekterna ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet.
www.alingsashem.se

Publiceringsdatum
2014-12-19

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en projektanställning på ett år, initialt 50 % av en heltid men kan komma att utökas och förlängas vid behov. Arbetet innebär att komplettera en kollega med olika arbetsuppgifter samt att fungera som administrativt stöd till VD och andra chefer inom Alingsåshem. Det kan tillexempelvis handla om att kommunicera ut information till boende och koordinera olika event som mässor, möten och instruktionsfilmer. Mycket av informationen kommer att avse projektet "Stadsförnyelse Noltorp" som är ett stort renoveringsprojekt som kommer att pågå i flera år. Resultatet av detta projekt ska bli stadens stolthet.

Gå gärna in på länken och läs om projektet "Stadsförnyelse Noltorp"
https://www.alingsas.se/bygga-bo-och-miljo/samhallsplanering/stadsfornyelse-noltorp-ny-hemsida/om-stadsfornyelse-noltorp

I din roll har du ansvar för:
• Framtagande av trycksaker inom Alingsåshems grafiska profil. Publicera text, information, filmer och artiklar, både självständigt och med hjälp av externa specialister inom området.
• Skriva artiklar och information i nyhetsbladet "Noltorpsbladet" och i kundtidningen "Nytt från Alingsåshem".
• Utveckla och medverka i boinflytande- och hyresgästaktiviteter. Delta vid möten, till exempel för att ge information till boende, vilka kan vara förlagda till kvällstid och helger.
• Du rapporterar till kvalitetschefen och din geografiska placering är på kontoret i Alingsås.
• Du kommer att arbeta tätt tillsammans med befintlig kommunikatör och ombyggnadskoordinatorer.
• Ansvar för att informationen som kommuniceras håller hög kvalité.
• Tidsplanering samt uppföljning av aktiviteter för att färdigställa informationen i tid.

Vem är du? Dina kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för kommunikation och information. Din utbildningsbakgrund och yrkesinriktning finns inom kommunikation, web, medie- och kommunikationsvetenskap. Du behärskar Office-paketet till fullo. Har du kunskap inom In Design, Photoshop eller liknande grafiska program så är det meriterande.
Om du har erfarenhet från bostadsbranschen, kommunala bolag eller förvaltningar så ser vi det också som en merit. Du har stor vana av att kommunicera i sociala media samt har erfarenhet av projektledning och samordning av t.ex. event och andra typer av projekt i samarbete med externa mediakonsulter.
Du har lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har B körkort.

Som person är du tydlig och vet hur språket ska användas för att nå ut. Du vet hur och var man inhämtar relevant information, du kontrollerar fakta, data och tar till dig information med lätthet. Du upprätthåller en hög professionell standard och resultatet av det arbete som du utför blir oftast rätt direkt. Du planerar din tid effektivt, prioriterar och förbereder dig i förväg samt sätter realistiska tidsramar.
Du är lojal och pålitlig, följer direktiv från överordnade och arbetar enligt organisationens policys och procedurer.

Kontaktperson för detta jobb
Välkommen att söka tjänsten på experis.se med registrerat CV och personligt ansökningsbrev. Har du frågor kontakta Katarina Czudowska på Experis 033-23 70 44 el 0730-774908. Facklig kontakt hos Alingsåshem är Ingrid Åsheim (Vision), 0322-61 77 15. Ansök senast den 11 januari.

Arbetstider och omfattning
50% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Czudowska 033-23 70 44

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2109590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: