kvalitetscontroller/avtalsstrateg och SAS

Lerums kommun, Stöd & omsorg / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Stöd & omsorg i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Myndighet ansvarar för myndighetsutövningen inom sektor Stöd och omsorg, Inom verksamheten finns sju enheter: barn och unga inklusive familjerätt, mottagningsgrupp, försörjningstöd & arbetsrehabilitering, funktionshinder& beroende, bistånd äldre, stöd och resurs, boende för ensamkommande barn samt administrativ stödfunktion.

Inom sektor Stöd och omsorg finns även den kommunala hälso- och sjukvården och utförarverksamheter inom hemtjänst, boende äldre & LSS samt arbetsmarknadsinsatser. Sektorn genomför f n ett utvecklingsarbete med syftet att förtydliga de olika verksamheternas uppdrag, ansvar och roller.

Myndighets uppdrag kommer att utvidgas och innefattar både myndighetsfrågor, planering, uppföljning och kvalitetssäkring av insatser, omvärldsbevakning, LOV och att värna om konkurrensneutralitet. En särskild funktion för kvalitetssäkring och uppföljning av såväl den egna verksamheten och andra utförare/entreprenader håller på att byggas upp.

Kvalitets och uppföljningsteamet sorterar direkt under verksamhetschefen för Myndighet. Inom kvalitetsteamet ingår SAS, MAS, MAR samt kvalitetscontroller/avtalsstrateg. Kvalitetsteamets uppdrag är att säkerställa att verksamheterna följer gällande lagstiftning och stödja dem i att bedriva ett systematiskt kvalitetsarbete. Kvalitetsteamet ansvarar för uppföljning och kontroll av att god kvalité upprätthålls inom både den egna verksamheten och den verksamhet som bedrivs av externa utförare/entreprenörer..

Som kvalitetscontroller/avtalsstrateg, SAS och MAS kommer du att komma in i ett viktigt skede i vår verksamhet och kunna delta i ett intressant förändringsarbete. Ni kommer att vara ett team med ett
helhetsperspektiv på sektorns kvalitets- och uppföljningsarbete.

Publiceringsdatum
2015-11-20

Arbetsuppgifter
Kvalitetscontroller/avtalsstrateg

Ditt huvudsakliga arbetsområde som kvalitetscontroller/avtalsstrateg är frågor som rör tillämpningen av vårt valfrihetsssystem (LOV), såsom upprättande av förfrågningsunderlag och avtalskrivning. Du är kontaktperson gentemot nuvarande och blivande utförare, deltar vid upphandling av tjänster inom det sociala området samt ansvarar för fortlöpande verksamhetstillsyn
av både de kommunala utförarna och externa utförare.

Du stödjer Myndighets verksamheter vid tolkning och upprättande av individavtal. , Att följa upp avvikelser och missförhållande i omsorgsinsatserna ingår i ditt uppdrag.

Som kvalitetscontroller skall du självständigt sammanställa, analysera, informera samt driva kvalitetsutvecklingsarbetet med fokus på valfrihetssystemet och offentlig upphandling av sociala tjänster och stödinsatser

Socialt ansvarig socionom - SAS
Som socialt ansvarig socionom, SAS, är ditt ansvarsområde att säkerställa att kvalitet och säkerhet upprätthålls inom Myndighets ansvarsområden, d v s individ- och familjeomsorgen, handläggning av LSS och bistånd äldre. Du följer upp så att gällande lagstiftning och vägledning inom myndighetsut-övning följs och att rättssäkerhet i handläggning och beslutsfattande upprätthålls.

I dina arbetsuppgifter som SAS ingår att utarbeta riktlinjer och instruktioner för det sociala utredningsarbetet samt att följa upp så att riktlinjer är kända, följs och är uppdaterade och aktuella. En viktig del i ditt uppdrag är att granska och utveckla den sociala dokumentationen inom handläggningen.
Att följa upp avvikelser och missförhållande i utredningsarbete ingår också i ditt uppdrag.

Kvalifikationer
Kvalitetscontroller/avtalsstrateg

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning
Yrkeserfarenhet inom det sociala området
Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete
Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper såsom kommunikativ, analytisk förmåga,
förmåga att arbeta självständigt, prioritera, planera och organisera

Socialt ansvarig socionom - SAS

Kvalifikationer
Socionomexamen
Yrkeserfarenhet inom myndighetsutövning
Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete
Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper såsom kommunikativ, analytisk förmåga,
förmåga att arbeta självständigt, prioritera, planera och organisera
Körkort erfordras

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Ange följande referens när du ansöker: A519822
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kaija Merta, Verksamhetschef 0302-52 23 87

Facklig kontakt
Lena Biström, SSR 0302-521429 lena.bistrom@lerum.se
Emma Löwendahl, Vision 0302-52 11 95 emma.lowendahl@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Stöd & omsorg

Adress
Lerums kommun, Stöd & omsorg
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
2538272

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Stöd & omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Stöd & omsorg: