Kvalitetschef

Jula AB / Organisationsutvecklarjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Jula AB är ett lönsamt detaljhandelsföretag som säljer produkter till låga priser för hemmafixare och proffs. Just nu har vi 78 varuhus i Sverige, Norge och Polen.
Vår arbetsplats präglas av entreprenörsanda och att vara i ständig utveckling. Våra ledord är nyfikenhet, engagemang, ärlighet och att gå rakt på mål. Omsättningen 2014 var 5,3 miljarder kr och vi sysselsätter ca 2500 personer .

Vi söker nu en kvalitetschef att leda och utveckla vårt kvalitetsarbete. Du kommer att ansvara för kvalitetsavdelningen och rapportera till Administrativ Inköpschef.

Publiceringsdatum
2015-04-07

Dina arbetsuppgifter
Som kvalitetschef på Jula AB har du som huvudsaklig arbetsuppgift att leda och utveckla företagets kvalitetsarbete, med fokus på produkter och att leverantörskedjan efterlever Julas uppförandekod.
Jula har tio egna varumärken och produkterna i vårt sortiment omfattas av många krav.
Kvalitetsavdelningen ansvarar för att granska att produkterna uppfyller produktsäkerhetskrav, funktionskrav, etc. för att uppfylla kundernas förväntningar.
Kvalitetsavdelningen arbetar också för att säkerställa kvalitet och socialt ansvar hos våra leverantörer genom produktinspektioner samt revisioner vid fabriker.

I dina arbetsuppgifter ingår;

• Ledning och utveckling av Julas kvalitetskrav, granskning av produktkvalitet, Julas testverksamhet och kvalitetssäkring i leveranskedjan
• Ledning och utveckling av personal, för närvarande 15 kompetenta och erfarna medarbetare i Sverige, Kina och Polen
• Ansvar för upprättande av individuella och teammål samt måluppfyllnad av dessa
• Ansvara för ledningssystem samt utveckling av Julas arbete med rutiner och processer
• Initiera och driva ständiga förbättringar i organisationen inom dina ansvarsområden
• Kommunicera med interna intressenter, leverantörer och andra samarbetspartners
• Genomföra rekryteringar
Dina Erfarenheter

Du har erfarenhet från arbete med kvalitetssäkring i leveranskedjan i Asien eller utvecklingsarbete kopplat till produkt, leverantör och kvalitet. Det är meriterande om du arbetat med ISO 9001.
Du trivs att arbeta med såväl strategiskt och operativt förbättringsarbete och du har vana av att leda och coacha medarbetare.
För att vara aktuell för den här tjänsten har du flera års erfarenhet av ledarskap.
Som person har du ett stort engagemang och driv. Du är förtroendeingivande, ansvarstagande, är bra på att kommunicera och har en förmåga att skapa goda relationer.
Vi ser det som självklart att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt att du behärskar Officepaketet väl.
Du har en högskoleutbildning.
Vi lägger stor vikt vid dina ledarskaps- och personliga egenskaper.

Tjänsten innebär resor till medarbetare utomlands.
Placeringen är på huvudkontoret i Skara med tillträde snarast.
Tjänsten är på heltid.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta:
Roger Zonbrant, Administrativ Inköpschef, roger.zonbrant@jula.se eller 0511-24600 (växel)
Pia Hermansson, HR specialist, pia.hermansson@jula.se eller 0511-246 00 (växel)

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Jernhem

Företag
JULA AB

Adress
JULA AB
Box 363
53224 Skara

Kontorsadress
Box 363

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2236002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: