Kvalificerade upphandlare

Landstinget Kronoberg, Ledningsenheten Kronoberg / Inköpar- och marknadsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Kronoberg, Ledningsenheten Kronoberg i Växjö

Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster, varuförsörjning via elektronisk handel samt övergripande logistikfrågor. I genomsnitt uppgår upphandlingsvolymen till ca 450 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar för närvarande 13 personer.

ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Vi söker nu två kvalificerade upphandlare inom i första hand följande områden
Tjänst 1 - upphandling av hjälpmedel
Tjänst 2 - upphandling av medicinteknisk utrustning
Arbetet kan, beroende på arbetsbelastningen inom avdelningen, komma att förändras och omfatta även andra upphandlingsområden.

Som upphandlare i landstinget Kronoberg erbjuder vi dig ett utvecklande och varierande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Din uppgift blir att självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med arbetsgrupper från berörda verksamheter, planera och genomföra upphandlingar inom det/de aktuella upphandlingsområdena. Vidare ska du medverka till den fortsatta utvecklingen av upphandlings- och kvalitetsrutiner inom avdelningen.

Vi arbetar i trivsamma och nyrenoverade lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Flextid tillämpas. Mer information om upphandlingsavdelningen finns på landstingets hemsida www.ltkronoberg.se

Publiceringsdatum
2007-10-31

Kvalifikationer
En ekonomisk högskoleutbildning i kombination med ett tekniskt intresse kan vara en bra bakgrund för båda tjänsterna. Alternativt bör du ha annan relevant utbildning på högskolenivå eller på annat sätt ha skaffat dig motsvarande kunskaper. Du är initiativrik och målinriktad, van att arbeta självständigt och professionellt, gärna med erfarenhet av projektorienterat upphandlingsarbete.
Arbetet innebär många kontakter såväl inom landstinget som med externa leverantörer. Du måste därför ha lätt för att kommunicera i tal och skrift. God samarbetsförmåga och servicekänsla är nödvändiga egenskaper för att du ska lyckas i arbetet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd.
Offentlig upphandling regleras i LOU (lagen om offentlig upphandling), varför kännedom om och erfarenhet av denna är önskvärd. Erfarenhet från något/några års arbete med offentlig upphandling är särskilt meriterande. Eftersom vi ofta samverkar med våra grannlandsting krävs körkort.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare (Enligt överenskommelse)

Ersättning
Kontakt
Rolf Robért, Upphandlingschef , 0470-58 62 83
Medflyttarservice , 0470-777 818
Marianne Hammarström, SKTF , 0470-58 85 46

Så ansöker du
Ansök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=101935

Ansökan skickas till Landstinget Kronoberg, Personalavdelningen, 351 88 Växjö
Sista ansökningsdag 2007-11-23
Ange följande referens när du ansöker: LE9/07

Företag
Landstinget Kronoberg, Ledningsenheten Kronoberg
Ingelstadsvägen 9
35188 Växjö
Mer information på www.ltkronoberg.se

Jobbnummer
40765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Kronoberg, Ledningsenheten Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Kronoberg, Ledningsenheten Kronoberg: