Kvalificerade folkbokföringshandläggare, Helsingborg

Skatteverket / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Halmstad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som kvalificerad folkbokföringshandläggare innebär att du registrerar och genomför utredningar samt beslutar i olika folkbokföringsärenden, t ex flyttningsärenden, invandringar och bosättningskontroll. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via telefon och skriftväxling.

Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov. 

På folkbokföringssektionen i Helsingborg är vi cirka 17 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom beteendevetenskap, samhällsvetenskap eller juridik
• har kommunikationsförmåga i tal och skrift
• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har beslutsförmåga
• har analytisk förmåga
• har förmåga att stödja och samverka
• har ett bra bemötande och servicekänsla.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig förvaltning, gärna inom folkbokföringsområdet, eller har aktuell erfarenhet av liknande arbete. 

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

En/flera anställningar är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

En/fler anställningar är tidsbegränsade t o m 2013-xx-xx. 

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2012-11-05

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrick Komstedt, Sektionschef, 010-574 71 83
Lukrecija Gaspar Svendsen, Facklig representant, Saco, 010-577 46 29
Eva Schön, Facklig representant, ST, 010-574 62 42
Ann-Christin Hejde, HR-konsult, 010-574 63 64

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1382907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: