Kvalificerad upphandlare

Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelning / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelning i Göteborg

Räddningstjänsten Storgöteborg står för trygghet, säkerhet och omtanke.
Vi är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund med ca 900 anställda och en
omslutning på drygt 500 mkr. Vi svarar för räddningstjänst och förebyggande
skydd i våra sex medlemskommuner Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda,
Partille och Lerum. Verksamheten är organiserad som kommunalförbund.

Publiceringsdatum
2010-05-31

Arbetsuppgifter
Hos oss kommer du självständigt och affärsmässigt, i nära samarbete med företrädare för verksamheten, planera, genomföra upphandlingar enligt LOU samt följa upp ingångna avtal. Vi handlar upp både enskilda upphandlingar och ramavtal.
I vissa fall agerar du projektledare i uppdraget och i vissa har du en mer konsultativ roll och håller ihop det upphandlingstekniska. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag med stor variation och goda möjligheter till personlig utveckling. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen och du kommer att arbeta direkt under upphandlingschefen.

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker har lämplig högskoleutbildning eller motsvarande samt erfarenhet från upphandlings- eller/och inköpsverksamhet. Du skall på ett lättförståeligt sätt kunna beskriva för verksamheten hur processen går till och vem som har ansvaret för de olika delarna i sammanhanget. På samma sätt har du förmåga att översätta verksamheternas krav och önskemål till upphandlingsunderlag av hög kvalitet. Du är van att arbeta med kvalificerat datorstöd och vi ser gärna att du har körkort.
För att lyckas i rollen som upphandlare krävs:
• God kunskap av upphandling enligt LOU
• Du kan se hela affärsprocesser och konsekvenser i dina projekt
• Du kan formulera dig väl i tal och skrift
• Du är resultatinriktad, lyhörd och ödmjuk samtidigt som du tillför kompetens och tar en aktiv roll i utvecklingen av upphandlingsprocesserna
• Du har förmåga att hantera flera uppdrag samtidigt även under tidspress
Dina personliga egenskaper är av stor vikt då du arbetar i en tydlig konsultroll vilket ställer krav på att du har lätt att samarbeta och kommunicera. Vi söker en person som känner engagemang och vill vara med att utveckla vår upphandlingsenhet.
Vi arbetar idag med upphandlingsverktyget E-avrop. Då vår största medlemskommun är Göteborgs Stad har vi dialog med Upphandlingsbolaget i vissa upphandlingar men många delar av vår verksamhet är strikt räddningstjänstspecifika och upphandlas därför av oss själva.
Flerårig dokumenterad erfarenhet av upphandling och inköpsprocess

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Heltid 40 timmar / vecka. Flextidsavtal tillämpas Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Tills vidare

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning. Var vänlig ange löneanspråk i din ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-06-18
Tjänsten är placerad på upphandlingsenheten, ekonomiavdelningen.
Ange följande referens när du ansöker: A126464
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Katarina Appelqvist, 031 335 2875, katarina.appelqvist@rsgbg.se

Facklig kontakt
Daniel Gillesén, 031 335 2793, daniel.gillesen@rsgbg.se
Bert Paulusson, 031 335 2809, bert.paulusson@rsgbg.se

Företag
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelningen

Adress
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelningen
40224 Göteborg

Jobbnummer
664437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg, Ekonomiavdelning: