Kvalificerad handläggare till SPV

Statens tjänstepensionsverk / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk i Sundsvall

Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor finns i Sundsvall.

Kom med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet.

Team Betala ut arbetar med all handläggning gällande våra pensionsutbetalningar. Teamet arbetar it-nära för att utveckla de system vi handlägger i.

Vi söker en erfaren handläggare med en analytisk förmåga som kommer att vara en del av och bidra till arbetet i en kompetent grupp.
Är du den drivna och engagerade handläggare vi söker?

Publiceringsdatum
2023-11-17

Arbetsuppgifter
Som kvalificerad handläggare inom Team Betala ut, kommer du att handlägga och hantera utbetalningsärenden. Du kommer med tiden att successivt utöka och bredda din kompetens inom utbetalningsområdet. Förutom att handlägga ärenden har vi ett stort fokus på samarbeten mellan team och enheter. Vi arbetar löpande med att utveckla, effektivisera och höja kvaliteten på vår handläggning.

I rollen är det viktigt att du har förmågan att förstå hela verksamhetsprocesser och hur de kan utvecklas på ett effektivt sätt Du kommer även att arbeta med verksamhetskravfångst för att ta fram bra och effektiva verksamhetsstöd i nära samarbete med våra it-team. Du ska ha förmågan att kunna kommunicera och beskriva kraven till andra verksamhetsområden.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område eller minst fem års erfarenhet av utredande eller kvalificerad handläggning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper i engelska.
Du har en analytisk förmåga och en fallenhet för att hantera och arbeta med siffror.

Det är meriterande om du har;
• erfarenhet av ett nära samarbete med it
• erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
• erfarenhet av arbete inom utbetalningsområdet
• erfarenhet av administrativt arbete inom pension, bank eller försäkring
• en kortare utbildning inom ekonomi eller juridik
• erfarenhet av att läsa och tyda avtal.

För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.

Som person:

• har du en analytisk förmåga och du förstår numeriska underlag. Du löser numeriska uppgifter snabbt och på ett korrekt sätt.

• har du samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt.

• tar du stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Du strukturerar själv upp ditt tillvägagångssätt och driver dina processer vidare.

• är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa.

• du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

I denna rekrytering kan vi komma att använda oss av arbetsprov och personlighetstest som urvalsmetoder. Intervjuer sker på plats i våra lokaler i Sundsvall.

ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt. Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och
ges möjlighet att utveckla dina talanger.

Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet att jobba hemifrån på 50 procent om du vill. I SPV-huset rekommenderar vi en fika i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i, det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.

Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på SPV.se.

Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MD 2023/407".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Tjänstepensionsverk (org.nr 202100-0928)

Arbetsplats
Statens tjänstepensionsverk

Kontakt
Enhetschef
Cecilia Helsing
cecilia.helsing@spv.se
0700-886 884

Jobbnummer
8269237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens tjänstepensionsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens tjänstepensionsverk: