Kvalificerad handläggare

Bolagsverket, Företagsavdelningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Publiceringsdatum
2023-11-28

Arbetsuppgifter
Företagsavdelningen registrerar och gör ändringar i företag samt tar emot årsredovisningar. I samverkan med andra aktörer bidrar vi till en enklare vardag för företag och företagare.

Vi strävar efter att med hög rättssäkerhet leverera en hög kundnytta och stor kundnöjdhet.

Vi behöver nu en kvalificerad handläggare till enheten Uppdatera företag. Som handläggare hos oss blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att granska och handlägga registreringsärenden för aktiebolag och andra företagsformer samt att besvara samtal från våra kunder. Du kommer att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler fattar du därefter beslut i ärenden, som kan vara komplexa. Handläggning av andra ärendetyper inom avdelningens uppdrag kan också förekomma.

Du har daglig kundkontakt där du ger våra kunder stöd och svarar på frågor muntligt via telefon och även skriftligt. Kundkontakt kan ske både på svenska och engelska, allt på ett professionellt och kundvänligt sätt. I rollen ingår även att bemanna vår kundservice.

På grund av den snabba tekniska utvecklingen och förändringar som sker både inom och utanför Bolagsverket förändras även kraven på handläggarrollen. Vi får en alltmer automatiserad ärendehantering. Kvar blir utredningar och beslut av mer komplex karaktär som du som handläggare måste bemästra samt att du har förmåga att ändra arbetssätt och snabbt lära dig nya digitala verktyg.

Utifrån verksamhetens krav och behov erbjuder Bolagsverket medarbetare möjlighet att till viss del arbeta på distans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning. Du ska även ha ca 1 års aktuell erfarenhet av kvalificerad handläggning och kundservicearbete på en statlig myndighet; det är meriterande om du har mer än 1 års erfarenhet.

Det är önskvärt om du, för jobbet som handläggare, har relevant eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som vi kan bedöma som likvärdig.

Tidigare erfarenhet av handläggning och kundservice hos Bolagsverket är meriterande och vi ser gärna att du även har erfarenhet av arbete inom området företagsnamn.

Du trivs med att samarbeta med kollegor och lyssnar, kommunicerar och bidrar till att hitta lösningar och förbättringar på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga till nytänkande och vågar prova nya idéer och testa nya arbetssätt.

Du planerar ditt arbete väl och motiveras av att nå dina mål. Viktigt i rollen är att du tar egna initiativ och sätter igång aktiviteter för att ni tillsammans i gruppen ska nå era resultat.

Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska både skriftligt och muntligt. Vidare behöver du ha en god datorvana och förmåga att snabbt lära dig nya system och verktyg, då vi har en ökad förändringstakt.

Låter det här som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Skicka in den så snart du kan då intervjuer kan komma att hållas löpande.

ÖVRIGT
Vi strävar efter att vara en arbetsplats där det finns goda förutsättningar att ta hand om sin hälsa. Därför erbjuder vi bland annat friskvårdbidrag och friskvårdstimme samt massage och gym i våra lokaler i Sundsvall.

Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 5432/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Företagsavdelningen

Kontakt
Sektionschef
Pernilla Gradin
060-18 41 61

Jobbnummer
8292942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Företagsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen: