Kvalificerad ekonomiassistent med passion för leverantörsreskont

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-11-16

Om företaget
Landera är ett privatägt fastighetsbolag med kontor i Stockholm på Östermalm. Bolagets fastighetsbestånd är huvudsakligen lokaliserat i Storstockholmsregionen, Uppsala och Mälardalen. Beståndet uppgår idag till cirka 100 000 kvadratmeter fördelat på ett trettiotal fastigheter. Bolaget tillhandahåller kontor, industri, bostad och samhällsfastigheter. Landera är en långsiktig fastighetsägare och har därför alltid hyresgästen i fokus. Bolagets hyresgäster framhåller ofta dess stora flexibilitet, tillgänglighet och korta beslutsvägar vilket är ett resultat av att hyresgästen alltid talar direkt med beslutsfattare inom företaget.

Rollen i sig:
Nu söker Landera dig med passion för leverantörsreskontra! Du kommer att komplettera teamet som idag består av 5 personer varav en kollega sitter med andra ekonomiuppgifter. Din roll kommer att innefatta arbetsuppgifter såsom att vara behjälplig med att få information och rutiner från den externa byrån på plats Inhouse hos koncernbolagen. Landera är en del av en större koncern och du kommer att jobba mot ett 40-tal bolag.

Du kommer att vara den som sköter den löpande leverantörsreskontran, dvs hantera alla leverantörsfakturor, ankomstregistrera, förkontera, skicka betalfiler till banken, återrapportera och göra avstämningar. Du kommer även att sitta med utläggsredovisning, momsredovisning samt avstämning av bankkonton. Löpande bokföring kommer också att vara en del av rollen.

Då det är ett litet kontor fördelas vissa arbetsuppgifter på alla anställda såsom diverse kontorsinköp, ta emot besökare och se till att kontoret är presentabelt. Du kommer främst att arbeta med Fortnox, Excel och möjligen i deras fastighetssystem Real.

Som person:
Vi tror att du har jobbat ett par år med ekonomi, ditt öga har alltid landat lite för just leverantörsreskontra och det är vad du vill arbeta med framöver. Du har arbetat brett inom ekonomi och känner dig trygg med arbetet även specifikt inom området leverantörsreskontra. Vi ser att du kan ha arbetat i både stora, medelstora och små bolag tidigare viktigast är intresset och önskan om att få jobba med just leverantörsreskontra. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande men inget krav, har du tidigare arbetat med momsredovisning är detta ett stort plus.

För att passa in i bolaget skulle vi se att du beskrev dig själv som trygg i din egen förmåga, du är prestigelös och initiativrik. Du känner ett ägarskap och stolthet över dina arbetsuppgifter, du tar dig an dessa med nyfikenhet och engagemang. Landera är en levande organisation med en lättsam atmosfär och de har en önskan om att leva med fokus på utveckling och entreprenörskap.

Möjligheter:
Här finns det möjlighet för dig som har hittat ett område du älskar att få utveckla det samt komma in i ett bolag som står inför spännande förändringar. Du har möjlighet att påverka i ditt dagliga arbete, samarbeta med engagerade kollegor och skapa relation såväl internt som externt. Landera sitter i fina lokaler på Sibyllegatan, Östermalm.

Det är en direkt rekrytering vilket innebär att Landera själva kommer att anställa rätt kandidat. Tjänsten är på heltid och de önskar ha någon på plats under Q1 2019.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Olivia Bergström på Olivia.bergstrom@hero.se

We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olivia Bergström olivia.bergstrom@hero.se 0709848547

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
4461968

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: