Kvalificerad ekonom till internationellt företag i Eskilstuna

Experis / Redovisningsekonomjobb / Eskilstuna
2017-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad ekonom till internationellt företag i Eskilstuna" (publicerad 2017-12-14) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Köping eller i hela Sverige

Var med och utvecklas som ekonom inom ett internationellt företag, vår målsättning är att du växer in i rollen mer och mer. Du ska ha vana att hantera månads-, kvartals- och årsbokslut samt ta fram rapporter till kundens kontor i Schweiz


Publiceringsdatum
2017-11-16

Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med månads-, kvartals- och årsbokslut. Rollen innebär vidare att du arbetar brett inom redovisningsområdet med uppgifter som kostnadsanalyser, reserveringar och sammanställningar av månadsrapporter som skickas till HK i Zurich.

Du kommer också att arbeta med avstämningar, analyser av balanskonton samt övriga utredningar. Du är även delaktig i framtagandet av årsredovisning och säkerställer att redovisningen håller högsta klass.

Du arbetar nära andra delar av ekonomifunktionen som idag finns i Polen, Finland och Sverige. Du är en viktig kugge i företages ekonomifunktion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter.

Detta uppdrag är inledningsvis ett konsultuppdrag men det kan gå över till anställning hos kund.

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller har förvärvat motsvarande kompetens inom arbetslivserfarenhet. Du har minst ett par års erfarenhet kvalificerat redovisningsarbete eller erfarenhet av att arbeta inom ett internationellt företag och har vana att ta fram de rapporter som krävs.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att planera och driva ditt arbete framåt samt uppskattar att arbeta i team.

Du har mycket goda kunskaper i något ekonomisystem samt har mycket goda kunskaper inom MS Office. Du talar och skriver du svenska och engelska obehindrat.

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Skicka din ansökan via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Sofie Andersson, 016-155737 alt. mail . Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Det går bra att ange löneanspråk i ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-23
Ange följande referens när du ansöker: 33809
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Andersson Sofie.Andersson@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
63220
63220 0484

Kontorsadress
Kungsgatan

Jobbnummer
3807456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

       

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: