Kvalificerad assistent - Solna Stad, Socialförvaltningen - Ekonomiassistentjobb i Solna
Kvalificerad assistent
Solna Stad, Socialförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Solna Stad, Socialförvaltningen i Solna

Socialförvaltningen

söker

två assistenter

Socialförvaltningen består av cirka 130 medarbetare organiserade i sex enheter med uppdrag att ge råd, stöd, behandling och myndighetsutövning för vuxna och barn/ungdomar och deras familjer. Dessutom finns det en central administration

Du kommer att vara spindeln i nätet på enheten och dina arbetsuppgifters om assistent inne-bär bl a för ;

Första tjänsten; dels arbetsuppgifter som kvalificerad ekonomiassistent dels att vara ett stöd till chefen i framtagande av olika uppföljningsmaterial och statistik inom området, regi-strera i verksamhetssystemet (IFO), lönehantering för uppdragstagare, svara för beställning-ar och inköp, telefonservice, svara för fakturahantering m m

Andra tjänsten; dels att träffa klienter som p g a missbruks- och/eller psykosociala problem har svårt att få pengarna att räcka och som lämnat fullmakt till förvaltningen på sina in-komster. Tillsammans med personen görs en plan för hur personens ekonomi kan hanteras bäst. Arbetet omfattar t ex att avtala med fordringsägare om avbetalningsplaner samt att betala löpande räkningar och vara ett socialt stöd för personen.
Dels att vara ett stöd till chefen i framtagande av olika uppföljningsmaterial och statistik inom området, registrera i verksamhetssystemet (IFO), lönehantering för uppdragstagare, svara för beställningar och inköp, telefonservice, svara för fakturahantering m m

Vi vill att du som söker har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning, minst tre års arbeta av liknande arbete gärna från socialförvaltning/kommunal verksamhet samt mycket god datavana med goda kunskaper i excel och word. Vi kommer att lägga stor vikt vid per-sonlig lämplighet och samarbetsförmåga.

Vi söker Dig som kan arbeta självständigt under ansvar, är noggrann, kan samarbe-ta/samverka och är serviceinriktad och som tycker att administration är ett viktigt stöd till kärnverksamheten.

Vi kan erbjuda Dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med möjligheter till utveckling och en trevlig arbetsgrupp. Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Business park, Solna med närhet till kommunikationer. Anställningarna är tillsvidare, heltid med tillträde efter över-enskommelse.

Har Du några frågor så är Du välkommen att ringa till; Berit Heidenfors, enhetschef tel 734 20 56 eller mobil 073 6609473 (första tjänsten) eller till Maria Schollin, enhetschef tel 734 23 39 (andra tjänsten)

Välkommen med Din ansökan !

Eftersom de flesta av våra anställda är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.

Publiceringsdatum
2008-02-15

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tilsvidare

Ersättning
Fast individuell lön

Kontakt
Berit Heidenfors, 7342056, 073 660 34 73, Enhetschef
Maria Schollin, 734 23 39, Enhetschef

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: Ange assistent första/andra
Vi tar emot ansökan via epost: victor.kilen@solna.se

Företag
SOLNA STAD, SOCIALFÖRVALTNINGEN
17186 SOLNA
Telefonnummer: 08-7342098
Mer information på http://www.solna.se

Jobbnummer
132168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad, Socialförvaltningen: