Kvalificerad administratör, Upphandlingsenheten

Skövde kommun, Ekonomienheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Ekonomienheten i Skövde

Skövde kommun har tydliga visioner för tillväxt och siktet inställt på framtiden. Vi har redan idag en ledande position som centralort för handel, näringslivsutveckling och utbildning i Skaraborg. Ett levande kultur- och idrottsliv samt ständig närhet till naturen bidrar också till stora möjligheter att uppleva livskvalitet. Från dagens cirka 52 000 invånare siktar vi i vår vision på att vara 60 000 år 2025. I Skövde kommun finns totalt ca 4 300 medarbetare.
Skövde kommuns upphandlingsenhet är kommunstyrelsens verkställande organ för kommunens upphandlingsverksamhet. Upphandlingsenheten ingår i Konsult och service som är kommunstyrelsens förvaltning. Enheten består av åtta medarbetare med olika specialinriktningar inom upphandlingsområdet och genom upphandlingssamverkan arbetar vi som stöd för ytterligare sju kommuner och fyra kommunala förbund.

Publiceringsdatum
2013-04-16

Arbetsuppgifter
I tjänsten som kvalificerad administratör har du självständigt ett helhetsansvar för administra-tionen på enheten. Det innefattar bl.a. ansvar för arkivering av upphandlingsärenden i doku-menthanteringssystemet Public 360, avtalsförlängningar, statistikinhämtning, utskick av allmänna handlingar, uppdateringar i inköpssystemen Raindance och Tendsign, uppdatering av information på intranätet och att fungera som sekreterare vid möten med bl.a. inköpsrådet.
Vidare har du ett internt kundtjänstansvar där du ansvarar för att ge svar på enklare frågor kring regelverket, avtalsinformation, fraktvillkor och liknande.

Kvalifikationer
Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Du har god datavana och dokumenterad erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet av offentliga inköpssystem är detta meriterande.
Du är självständig, strukturerad och trygg i din profession. Att du är en god kommunikatör, både i tal och skrift är en förutsättning då tjänsten innebär daglig kontakt med interna och till viss del externa aktörer. Du har ett flexibelt och serviceinriktat arbetssätt och trivs med att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt.

Vi fäster stort vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, dock senast 2013-06-01, upphör: Visstidsanställning till och med 2014-04-30

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-05
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Välkommen med din ansökan!
Ange följande referens när du ansöker: A326089
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Klang, Upphandlingschef 0500-498101

Företag
Skövde kommun, Ekonomienheten

Adress
Skövde kommun, Ekonomienheten
Personalenheten
54183 Skövde

Jobbnummer
1524341

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Ekonomienheten: