Kvalificerad administratör till Kungsholmens sdf - Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service - Administratörsjobb i Stockholm
Kvalificerad administratör till Kungsholmens sdf
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.

Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.



Enheten för intern service består av 12 personer och har det övergripande ansvaret för stöd och service till stadsdelsnämnden och stadsdelsförvaltningen.

Vår uppgift är att underlätta arbetet för medarbetare och chefer samt ge god service till medborgare. I uppdraget ingår bland annat IT och telefoni, webbredaktion, samordning av verksamhetsstyrning, kultursamordning, arkiv, registratur, vaktmästeri och reception.

Nu söker vi en kvalificerad administratör som ska serva flera avdelningar. Som administratör hos oss erbjuds du ett arbete där du kommer att vara spindeln i nätet inom den övergripande administrationen på förvaltningen. Du kommer att bidra till att göra andras arbete lättare.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Dina arbetsuppgifter
Som kvalificerad administratör stöttar du enhetschefer och förvaltningsledningen med administrativa uppgifter och du är en viktig kontaktperson för den övergripande administrationen inom förvaltningen.

Du kommer till största del att arbeta med övergripande administration med inslag av enklare utredningar. Ekonomiadministration och viss HR-administration kommer också att ingå i uppdraget. Arbetsuppgifterna som ingår i rollen handlar exempelvis om att samordna underlag, föra protokoll vid möten, göra bokningar och beställningar, ansvara för inköp i stadens inköpssystem, kontera fakturor och arbeta i stadens olika digitala system som rör personaladministration, ekonomi samt planering och uppföljning. Du kommer också att vara vår kontaktperson i olika frågor och du representerar förvaltningen gentemot interna och externa kontakter. Som kvalificerad administratör kommer du att arbeta med stor bredd och variation. Du utgör helt enkelt en viktig länk mellan förvaltningens administration och verksamheternas behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en för tjänsten aktuell eftergymnasial utbildning, exempelvis inom administration eller annan relevant inriktning alternativt annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har en aktuell och dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll där du har stöttat chefer och kollegor internt. Du kan utföra enklare utredningar och du är van vid att koordinera och samordna. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att arbeta med någon typ av ekonomi- eller personalsystem. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav samt goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift.

Du söker samarbeten och får saker att hända då du har förmågan att kunna planera, strukturera och följa upp. Du tycker om att tänka nytt och utvecklas. Du kommer att ha stora möjligheter att ta större ansvar ju mer du växer in i rollen. Du kommer vara delaktig i att utveckla vår verksamhet tillsammans med det övriga teamet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är noggrann, prestigelös, flexibel, initiativtagande och självgående. Du har god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa goda relationer genom ditt stabila och serviceinriktade sätt. Du tycker om att ge stöd och support till medarbetare inom förvaltningen. Du är van vid problemlösning och drivs av att anta nya utmaningar.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-06
Ange följande referens när du ansöker: 2017/6446
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins, HR-konsult 08 - 508 11 729

Företag
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service

Adress
Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service
Lindhagensgatan 76
10028 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 76

Jobbnummer
3714768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Kungsholmen SDF, Enheten för intern service: