Kvalificerad administratör

Svenska Kyrkan Ådalsbygden / Administratörsjobb / Kramfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kramfors, Härnösand, Mark, Sollefteå, Timrå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kyrkan Ådalsbygden i Kramfors

Din roll
Du leder pastoratets administration, utvecklar samt förbättrar system och rutiner. Exempel på områden är att bereda ärenden för kyrkorådet, leda arbetet med kommunikation, ministralböcker och diarium. Du genomför och leder utredningar.

Publiceringsdatum
2014-06-17

Arbetsuppgifter
• Löne- och ekonomiadministration.
• Församlingsadministration vilket innebär koordinator för pastoratets anställda där bland annat uppdateringar på hemsidan och service till församlingsbor ingår.
• Daglig administration i form av exempelvis K-bok, databasuppdateringar (GIP), registrering, arkivering och mötesbokning.
• Problemlösning och undersökning av avvikelser. Du är den person i pastoratet som besitter de bästa kunskaperna i vissa datorprogram och har även uppgiften att instruera medarbetare i de olika programmen.
• Som personalansvarig i samarbete med kyrkoherden planerar du kompetensutveckling för personalen.

I ditt arbete är det centralt att du alltid har församlingen i fokus och att du har en professionell inställning. I din ledande roll ingår det att jobba för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor, förtroendevalda och församlingsbor.

Bakgrund
För att lyckas i tjänsten behöver du några års erfarenhet av liknande tjänst som gett dig god allmän kompetens inom ekonomi- och löneadministration. Du har minst en ekonomisk utbildning från gymnasiet. Vi tror att du som söker har god erfarenhet utav service och administration. Du besitter en god ekonomisk förståelse och förmåga att kunna förmedla denna vidare. Goda kunskaper i Officepaketet krävs. Vi söker dig med ett flexibelt och positivt förhållningssätt som bidrar till en hög energinivå i gruppen. Som person är du driven, mogen och frågvis. Du kommer gärna med nya idéer och finner det motiverande att vara med och forma organisationen och gruppen. Vi vill att du har ett intresse för Svenska kyrkans verksamhet och stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare, sex månaders provanställning kan förekomma.
Vill du veta mer?
Kontakta Susanne Öberg på telefon 0612-77 18 06. Du kan även läsa mer om oss på svenskakyrkan.se/adalsbygden.

Så ansöker du
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande samarbetar vi med PersonalPartner i Ådalen. Vi ber dig därför e-posta ansökan med CV till rekrytering@ppartner.org med rubrik Kvalificerad administratör eller Kommunikatör.
Senaste ansökningsdag: 2014-06-25
Välkommen med din ansökan!
Intervjuer
Intervjuer är planerad att ske under veckorna 33-34.
Inför rekryteringsarbetet har Ådalsbygdens pastorat tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-25
Ange följande referens när du ansöker: Administratör sv.kyrkan
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@ppartner.org

Kontakt
Håkan Henriksson, Ägare 070-3279150 hakan@ppartner.org

Företag
Svenska Kyrkan Ådalsbygden

Adress
Svenska Kyrkan Ådalsbygden
Box 3
87321 Bollstabruk

Kontorsadress
Ådalsvägen 18
Bollstabruk

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0612-71 80 30
E-postadress: adalsbygdens.pastorat@svenskakyrkan.se

Jobbnummer
1913084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kyrkan Ådalsbygden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kyrkan Ådalsbygden: