Kursassistent

Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper / Administratörsjobb / Uppsala
2015-09-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kursassistent" (publicerad 2022-05-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper i Uppsala, Gotland eller i hela Sverige

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 45 000 studenter, 6 800 anställda och en omsättning på 6,3 miljarder kronor.

Centrum för miljö- och utvecklingsstudier, CEMUS, som är en del av institutionen för Geovetenskaper, har sen starten 1992 bedrivit studentdriven utbildning inom det breda och tvärvetenskapliga miljö- och hållbarhetsområdet.

Läs mer om vår utbildningsmodell och kurser på www.cemus.uu.se .

Arbetsuppgifter: Arbetet innefattar planering, administration, genomförande och efterrapportering av tre universitetskurser (Hållbar utveckling A, Hållbar utveckling B, Hållbar utveckling - värderingar, världsbilder och visioner) tillsammans med tre olika kollegor i nära samarbete med gästföreläsare, kursernas arbetsgrupper (bestående av erfarna universitetslärare, forskare och professorer), samt CEMUS/CSD Uppsalas studierektor och kurssamordnare. Arbetet är såväl utåtriktat med kontakter med gästföreläsare och studenter, som enskilt med inslag av planering av kursens upplägg, litteratur, förberedelse av seminarier, workshops och kursadministration. I arbetet ingår också att i en kreativ anda bygga vidare på erfarenheter från tidigare kursomgångar och föra vidare de egna erfarenheterna till kommande amanuenser.

Kvalifikationskrav: Pågående eller nyligen avslutade högskolestudier på grundnivå, gärna inom hållbar utveckling. Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att arbeta med studentdrivna kurser samt dokumenterad erfarenhet av aktiv studentmedverkan och aktiverande undervisningsmetoder. God datorvana och goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är nödvändigt.

Önskvärt/meriterande i övrigt: Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga samt att självständigt kunna driva och slutföra sina arbetsuppgifter inom givna tidsramar, även under tillfälliga arbetstoppar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, så som förmågan att kunna ta egna initiativ och lösa problem på ett för verksamheten konstruktivt sätt.

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, 2015-10-01 till 2016-12-31

Anställningens omfattning: 75 %

Upplysningar om anställningen lämnas av
Studierektor Daniel Mossberg tel 073-065 02 28 eller 018-471 2708,
e-post daniel.mossberg@csduppsala.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 2015-10-01, märkt UFV-PA 2015/2315

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
75 % Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2015-09-17

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-01
Ange följande referens när du ansöker: UFV-PA 2015/2315
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Facklig kontakt
Carin Söderhäll, TCO/ST 018-471 1997
Per Sundman, Saco-rådet 018-471 1485
Stefan Djurström, Seko 018-471 3315

Företag
Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper

Adress
Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper
box 256
75200 Uppsala

Kontorsadress
box 256

Jobbnummer
2433666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsala universitet, Institutionen för geovetenskaper: