Kursansvarig lärare - drifttekniker till Teknikhögskolan Västerå

Plushögskolan / Gymnasielärarjobb (yrkesämnen) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gymnasielärarjobb (yrkesämnen) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Plushögskolan i Västerås, Uppsala, Örebro, Stockholm, Gävle eller i hela Sverige

Plushögskolan är en av Sveriges största privatägda yrkeshögskolor. Vi finns på tolv orter runt om i landet och erbjuder utbildning inom våra varumärken Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Våra utbildningar bygger på ett nära samarbete med arbetslivet oavsett om det gäller en yrkesutbildning, diplomutbildning eller skräddarsydd företagsutbildning. Den gemensamma nämnaren för alla våra utbildningar är att det är arbetsmarknadens behov som styr utbildningarnas upplägg och innehållSökes kursansvarig lärare - drifttekniker till Teknikhögskolan Västerås.

Vi har funnits i Västerås sedan 2010 och bedriver idag YH-utbildningar inom försäljning (Affärshögskolan), automation, inspektion- och provningsingenjör samt Drifttekniker (teknikhögskolan.) Detta gör vi med ett stort engagemang med ambitionen att förse den regionala arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft. För att kunna göra detta jobbar vi i nära samarbete med det regionala arbetslivet för att ge våra studenter en så relevant och kunskapsberikade utbildning som möjligt som leder till jobb och ger Västerås arbetsliv den arbetakraft de eftertraktar.

Tjänstens innehåll i huvudsak:
Vi söker en kursansvarig lärare till vår eftergymnasiala YH-utbildning Drifttekniker som är inriktad mot fastighetstekniker. Det innebär att du bör ha erfarenhet av tillsyn, skötsel och underhåll av olika system inom Drift och underhåll mot fastigheter. (Ex. ventilation- och värmesystem, Ellära, VA- reservkraft, kyla- och värmepumpsteknik.) Arbetet innebär i stora drag att planera och att undervisa i utbildningen, med stöd av externa konsulter i vissa moment av utbildningen. Vidare omfattar det LIA-coachning, kontakt med LIA-företag, studerandekontakt och att arbeta med ansökningsprocessen av sökande till skolan.
En viktig del i uppdraget är att upprätthålla ett nära samarbete med ledningsgruppen/industrin.

Formell kompetens:
För denna tjänst krävs en relevant utbildning samt en mångårig arbeteslivserfarenhet med focus på fastighetsteknik. Vi ser gärna att du har en pedagogisk läggning och intresse för utbildning. Du får gärna ha arbetat med utbildningar sedan tidigare, men det är inget krav.

Personlig kompetens:
För att trivas i rollen behöver du vara en god pedagog, resultatorienterad, relationsbyggare, ansvarstagande, förändringsorienterad, noggrann samt att ha ett stort engagemang för verksamheten. Att du är en inspirationskälla för våra studenter.

Meriterande är om du dessutom har någon erfarenhet av ledarskap eller projektledning. Goda datakunskaper. God förmåga att kommunicera i tal och skrift.

Naturligtvis delar du våra kärnvärden: Engagemang. Professionalism. Glädje. Utveckling. Resultat.
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionshinder, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.

Tjänstens omfattning: Heltid
Fast lön.
Sista dag att ansöka är 2013-04-15

Vi intervjuar löpande under rekryteringsprocessen, tjänst kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor kontakta platschef Anna Belinki på 072-711 30 04.

Ansök via länken nedan:
Vi är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Se www.academedia.se.

Publiceringsdatum
2013-02-14

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Plushögskolan

Adress
Plushögskolan
Teknikhögskolan Anders Personsgatan 14
41664 Göteborg

Jobbnummer
1467090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Plushögskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Plushögskolan: