Kursadministratör på Allmänjuridiska och internationella funktio

Patent- och Registreringsverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patent- och Registreringsverket i Stockholm, Gävle, Söderhamn eller i hela Sverige

På PRV arbetar vi med innovationer inom samhällets alla områden. Som centret i Sverige för immateriella rättigheter är vår främsta uppgift att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Det gör vi genom att öka kunskapen om immaterialrätt, och ge företagare och innovatörer de verktyg de behöver för att kunna få ut det mesta av sina tillgångar.

Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV, där vi arbetar med teknik och samhällsutveckling i framkant!

Gruppen för internationellt samarbete

Gruppen för internationellt samarbete, ägnar sig i första hand åt ITP kurser (International Training Programmes) i samarbete med Sida och Wipo (FN-organet som arbetar med immaterialrätt) för kapacitetsutveckling inom immaterialrätt i utvecklingsländerna. Detta innebär konkret 5 återkommande kurser om året, men även andra internationella insatser och besök förekommer.

Gruppen är en del av PRV:s Allmänjuridiska och internationella funktion och idag arbetar tre personer heltid med den internationella kursverksamheten, varav en arbetar med de administrativa frågorna. Gruppen består även av en resurspool om 8 personer, som jobbar ca 15% av sin tid med de internationella frågorna. Till själva kurserna tas utöver detta ytterligare resurser in, både internt och externt.

Då kursverksamheten nyligen har utökats söker vi nu förstärkning i form av en heltidstjänst inom administration.

Tjänsten

Sökanden ska hantera det administrativa arbetet för det internationella samarbetet så att det bidrar till att verksamheten kan uppnå sina mål. Detta innebär i urval att:

• Upprätta och distribuera informations- och ansökningsmaterial avseende kursverksamheten i Outlook och Lime (vårt CRM-system).
• Ta emot och administrera ansökningar.
• Nära samarbete med vår partner WIPO inför kursstart.
• Förbereda det praktiska i samband med kurserna, t.ex. bokningar av hotell, resor till studiebesök och vissa inköp och beställningar.
• Delta i planering av kurser.
• Hålla vår kursportal uppdaterad med information och hantera utskick därifrån.
• Kommunicera via mail med ambassader, sökande, deltagare och föreläsare
• Hjälpa kursdeltagare i samband med deras vistelse i Sverige (mycket varierande uppgifter!)
• Administrativa uppgifter kring ekonomi (inför och efter avslutad kurs).
• Administrera traktamenten för deltagare och diverse utgifter i samband med kurserna.

Arbetet är cykliskt, med höga arbetstoppar inför kurserna.

Publiceringsdatum
2017-06-20

Kvalifikationer
Kvalifikationer

Mycket god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet


Kunskaper i ekonomiadministration


Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:


Vana av arbete med internationella organisationer.


Vana att kommunicera med människor från olika kulturer.


Intresse och engagemang i biståndsfrågor.


Viss flexibilitet i arbetstiderna, dvs kunna jobba mer under topparna.


Väldokumenterad förmåga att arbeta i team i högt tempo.


Erfarenhet av arbete med Sida:s ITP server


Goda kunskaper i CRM system, gärna Lime


Kunskaper i Adobes Acrobat DC



Stor vikt kommer fästas vid personliga egenskaper. Det är viktigt att vara positiv, flexibel och lösningsorienterad då det ibland uppstår oväntade uppgifter som behöver prioriteras. Utöver det är det bra att ha förmågan att kunna prioritera då det ibland är många saker på gång samtidigt inför kursstart.

PRV erbjuder

Förutom att erbjuda ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm.

På vår hemsida kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi har sex månaders provanställning.

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan som innehåller ett personligt brev och CV senast den 6 augusti 2017. För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Gabriel Pino alternativt Tracy Hoffman. För frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Mats Lindroos (HR). Fackliga representanter är Carolina Gomez-Lagerlöf (Saco-S) och Tracy Hoffman (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Patent- och registreringsverket

Adress
Patent- och registreringsverket
Valhallavägen 136
10242 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 136

Jobbnummer
3566625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patent- och Registreringsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patent- och Registreringsverket: