Kunnig Ekonomiassistent till Tenant & Partner

SJR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

https://www.tenantandpartner.com/)

Med utgångspunkt i framtida behov arbetar Tenant & Partner med lokaler, teknik, inredning och arbetssätt för att skapa ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv för både våra kunder och oss själva. Hos Tenant & Partner hittar du bl.a. fastighetsekonomer, jurister med fokus på hyres- och fastighetsjuridik, civilingenjörer, etableringsprojektledare och förändringsledare. Tenant & Partner är ett privatägt bolag med samma huvudägare som vid starten för 25 år sedan. Med en genomgående positiv tillväxt är vi idag 80 medarbetare i Stockholm och Göteborg, med hela landet som verksamhetsområde. Flera år i rad har vi placerat oss i topp bland både Sveriges och Europas bästa arbetsplatser på Great Place to Works lista (https://www.greatplacetowork.se/employer-branding/sveriges-baesta-arbetsplatser/).

Tenant & Partner söker en ansvarstagande och prestigelös ekonomiassistent. Företaget är en icke-hierarkisk nätverksorganisation utan chefer där kollegorna tillsammans skapar värde, välmående och glädje. Kompetensgrupp Ekonomi består av två ekonomer och tillsammans sköter ni bolagets ekonomiadministration och redovisning. Som ekonom ansvarar du för leverantörsreskontra men arbetar även med fakturering, avstämningar, delaktighet i bokslutsarbete och projektadministration. Du välkomnas till en kompetent duo som är en viktig stödfunktion till företagets projektbaserade konsultverksamhet och ditt arbete innebär dagliga kontakter och samarbeten med kollegor, kunder och leverantörer. Kontoret ligger i härliga lokaler på Norr Mälarstrand och där möts du av en vänlig och familjär stämning med engagerade kollegor.

Mer om tjänsten

I rollen som ekonom ansvarar du för hela leverantörsreskontraprocessen inklusive utlägg och reseräkningar. Du har en bred roll i en mindre verksamhet vilket innebär att du även hanterar in- och utbetalningar, fakturering, administration av leverantörsavtal, avstämningar och delaktighet i bokslutsarbete samt projektadministration. Du stöttarmed projektuppföljningar, ad hoc-rapporter, hantering av kundavtal. Projekten varierar i omfattning och du förväntas bidra i upplägg relaterat till administration och redovisning. Du har naturliga kontakter och samarbeten med projektledare, förändringsledare, fastighetskonsulter och andra kollegor där du servar, samarbetar och även utbildar gällande exempelvis attestering och projektredovisning. Vi ser gärna att du bidrar aktivt i utvecklingsarbetet för ökad effektivisering och digitalisering av ekonomirelaterade rutiner, processer och flöden.

Som ekonom hanterar du arbetsuppgifter såsom:

• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Projektadministration
• Interna och externa kontaktytor
• Avstämningar
• Delaktighet i månads- och årsbokslut
• Förbättringsarbete

Är du en pedagogisk ekonom som värderar sociala kontakter och trivs i en utvecklande miljö? Du välkomnas till ett ledande och växande fastighetskonsultföretag med en vänlig och tillitsfull kultur där du arbetar, umgås, lyckas och inspireras tillsammans med dina kollegor!

Lämplig bakgrund

Vi söker dig som har arbetat med minst 3 år inom kund- och/eller leverantörsreskontra. Du har goda kunskaper inom löpande redovisning och du har varit delaktig vid månadsbokslut. Vi ser gärna att du har genomfört eftergymnasiala studier i ekonomi vid universitet/högskola eller yrkeshögskola. Du har systemvana och är lättlärd i system. Du har god datavana och goda kunskaper i Office-paketet. Du har särskilt goda kunskaper i Excel. Du är flytande i svenska i tal och skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och tar ansvar för ditt arbete. Din goda analytiska förmåga gör att du snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter samtidigt som du trivs i en varierad vardag. Du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du är prestigelös, lösningsorienterad ochinitiativtagande på ett sätt som gör att du ser och tar tag i saker som behöver göras eller förbättras.

Vi erbjuder dig

Tenant & Partner är ett bolag i ständig utveckling. Vi har nyligen genomfört en av de större förändringarna på många år, vilken innebär att vi har gått över till en icke-hierarkisk nätverksorganisation där självledarskap, ansvarstagande och personlig utveckling är viktiga delar. Som ekonom ges du möjlighet att växa med bolaget och få arbeta i en bred och omväxlande roll där du märks och gör skillnad. Vi har en stark hälsoprofil och erbjuder en rad aktiviteter som främjar både social, fysisk och mental hälsa.

Viktig information

Ovanstående är en rekrytering med tillsvidareanställning hos Tenant & Partner. Tenant & Partner tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I denna rekryteringsprocess samarbetar Tenant & Partner med SJR. Sista ansökningsdag är den 2019-05-27. Urval/intervjuer kommer att ske löpande och därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan idag! Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Simon Jordal/Recruitment Consultant.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning. 6 månaders provanställning tillämpas.

Publiceringsdatum
2019-05-03

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal simon.jordal@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4766763

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: