Kundvärd med med ansvar för medlemsfrågor

HSB Riksförbund Ekonomisk Fören / Kundservicejobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HSB Riksförbund Ekonomisk Fören i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Norrköping, Södertälje eller i hela Sverige

HSB är Sveriges största bostadskooperation och vi ägs och drivs av våra 670.000 medlemmar. Det gör oss unika eftersom kunden också är vår ägare. Vi strävar ständigt efter att förbättra boendet för våra nuvarande och framtida medlemmar.

Våra ledord är Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan - ETHOS. Våra ledord ska visas både i förhållningssätt och inte minst i handling. Vi förmedlar en positiv inställning till våra kunder och tar hand om varje uppgift med engagemang och professionalism.

HSB Södermanland är den regionala HSB-föreningen i Nyköping, Oxelösund, Eskilstuna, Strängnäs, Trosa, Vagnhärad, Katrineholm och Flen. Vi arbetar med allt från att bygga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning.

Nu vässar vi våra kompetenser och tjänster för att ytterligare stärka vårt erbjudande till marknaden. Vi vill vara den aktör som har det bästa anseendet på marknaden.

Vi söker dig som vill vara med och driva utvecklingen mot ett kundmöte i världsklass tillsammans med övriga kollegor. Vi har bestämt oss för att bli bäst på kundvård och söker nu en driven kollega till en ny roll som gillar att vara i sammanhang där kunden ständigt är i fokus.

Publiceringsdatum
2021-06-03

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för utvecklingen av vårt medlemserbjudande och andelen medlemmar och bosparare vilket bl a innebär:

• Vara tillgänglig för kunder gällande support inom medlemskap och Bospar
• Vara kundens språkrör och föra dialog med ansvariga i syfte att påverka utvecklingen av medlemskapet och Bospar
• Ansvar för rekrytering, uppföljning och utbildning av HSB-ledamoten
• Planera och genomföra HSB Södermanlands föreningsstämma
• Stötta verksamheten med expertis inom det egna specialistsområdet
• Utveckla kundkontakten och kunddialogen tillsammans med övriga kollegor
• Planera och genomföra kundaktiviteter i samråd med AO medlem & kund
• Ansvar för vissa marknadsinsatser och värd vid mässor och event i Södermanland
• Ansvar för administration av medlemsregistret

Som Kundvärd är du också den som våra kunder och medlemmar möter först under den del av dagen vi har öppet för besök. Du besvarar frågor om t ex medlemskap och hjälper till med avtalssignering och nyckelhantering. Viss posthantering och internservice ingår också i rollen.

Om dig

Vi tror att du:

• självständigt kan identifiera och sätta upp relevanta planer för utvecklingsprojekt och genomföra dem
• har gedigen erfarenhet av förenings- och styrelsearbete
• har god förmåga att bygga upp och underhålla bra kund- och medlemsrelationer - du är en fena på kommunikation
• har mångårig vana av självständigt arbete med krav på leverans
• är van att hantera löpande administration och har mycket god datorvana
• har B-körkort (krav)

• Kunskap inom bostadsrättsjuridik är meriterande

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är modig och driven och att du gillar utmaningen att driva arbetet och utvecklingen av rollen självständigt framåt. Du kommer att få ta ett stort eget ansvar och en möjlighet att utvecklas. Du ses ofta som en informell ledare.

Du har förmågan att se kundens behov och utifrån det sätta upp en strategi för hur behoven ska uppfyllas. Du beskrivs ofta som pedagogisk och brinner lite extra för att sälja in koncept till både positiva- och mer ifrågasättande kunder. Du kommer i rollen att träffa olika typer av kunder och anpassar dig efter deras behov för att uppnå önskat resultat.

Du är en lagspelare och drivs av att utveckla ditt ansvarsområde tillsammans med övriga kollegor. Att du är en stark ambassadör för våra grundläggande värderingar ETHOS ser vi som en självklarhet.

Vi erbjuder dig

En ny, spännande roll som är viktig för vår förändringsresa. Självklart har vi kollektivavtal.

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när våra medarbetare trivs och utvecklas.

Övrig information

Du är välkommen att kontakta Kundcenterchef Madeleine Andersson om du har några frågor om tjänsten på mail madeleine.andersson@hsb.se alt tel. 010-442 55 44.

Vi intervjuar löpande så dröj inte med din ansökan. Du är varmt välkommen att skicka in den senast 20 juni.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
HSB Riksförbund Ekonomisk Fören, http://www.hsb.se

Arbetsplats
HSB

Jobbnummer
5787520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HSB Riksförbund Ekonomisk Fören

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HSB Riksförbund Ekonomisk Fören: