Kundvägledare till Väsby Direkt - Kommunreceptionen

Upplands Väsby kommun / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Mitt emellan två universitetsstäder, Uppsala och Stockholm, ligger Upplands Väsby. Här bor närmare 41 000 invånare, som har tillgång till bra kommunal och kommersiell service. Närheten till naturen, var du än befinner dig i kommunen, ger utmärkta möjligheter till ett varierat friluftsliv. Kommunen har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Arlanda och är inne i ett utvecklingsskede där den moderna småstaden byggs.

Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 6 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. I kontoret arbetar totalt ca 85 medarbetare.
Den största delen av kontorets medarbetare har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.

Vi söker en kundvägledare till Väsby Direkts kommunreception.

Väsby Direkt är Upplands Väsby kommuns kundkontaktcenter. Väsby Direkts syfte är att höja servicen och öka tillgängligheten för invånarna genom att erbjuda en enkel och lättillgänglig kontaktväg till kommunens service. Vi arbetar via både telefon, e-post och personliga möten.

 I Väsby Direkt arbetar för närvarande 12 Kundvägledare som är indelade i svarsgrupperna:

• Omsorg, stöd och hjälp

• Boende, miljö och infrastruktur

• Utbildning och barnomsorg

• Kultur och fritid

Målet för oss i Väsby Direkt är att alla som bor och verkar i kommunen ska få Sveriges bästa kundbemötande.

Vi söker en kundvägledare som ska arbeta i kommunens reception. Det innebär att ta emot och hjälpa de kunder som besöker kommunen. Kundvägledarna som arbetar i receptionen behöver kunna besvara många olika slags frågor och bemöta alla kommunens kunder på ett bra sätt.

Den vi söker har tidigare arbetat med kundkontakt. Du brinner för att ge god kundservice och har ett genuint intresse för människor. Väsby Direkt är fortfarande under utveckling så vi ser gärna att du har pionjäranda och vill ta aktiv del i vidareutveckling av vår verksamhet.

Vill du representera Upplands Väsby kommun genom att vara den person invånarna först möter när de besöker kommunen? Har du viljan att arbeta med kunden i fokus?

Då ska du söka jobbet som kundvägledare i Väsby Direkt!

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: att ta emot de kunder som besöker kommunen, att besvara frågor och vara behjälplig med att lotsa kunderna rätt in i organisationen. För uppföljning och kvalitetssäkring loggar vi samtal, besök och ärenden i ett ärendehanteringssystem.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att passa för uppdraget och för att du ska trivas i den tidvis intensiva rollen som kundvägledare.

Vi ser en person framför oss som kan hantera alla typer av kundfrågor på ett professionellt och trevligt sätt och tycker om att möta människor. Du ska tycka om att ha direkt kundkontakt och se varje möte som en möjlighet.

Du är mogen och ansvarsfull och har lätt för att skapa kontakt.

Du gillar att jobba i team och tycker också om att självständigt lösa problem genom att se möjligheter och improvisera.

Du behöver en hög stresströskel och ha lätt för att anpassa dig till förändrade situationer, samtidigt som du gillar ordning och reda.

Vi vill att du har följande kvalifikationer

Lägst gymnasieutbildning.

Erfarenhet av att jobba med service och kundkontakter.

Vi söker den som har god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och gärna på ytterligare ett språk.

Du behöver också ha vana vid datorarbete och att söka information i databaser.

Tidigare erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

Publiceringsdatum
2013-10-17

Arbetstid och varaktighet
Heltid
Kontorstid måndag till fredag
Tillträde snarast 

Kontaktpersoner 

Malin Löfdahl, chef, tfn 08-590 978 88.

Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel, telefon 08-590 970 00.

Ansökan 
Välkommen med din ansökan senast 4 november.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upplands Väsby kommun

Adress
Upplands Väsby kommun
19480 Upplands Väsby

Jobbnummer
1679692

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplands Väsby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplands Väsby kommun: