Kundtjänstmedarbetare till Berendsens Centrallager i Hillared

Oddwork Sweden AB / Butikssäljarjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Borås, Alingsås, Vårgårda, Härryda, Lerum eller i hela Sverige

Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärde för våra kunder genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, hygienutrustning och golvvård.

För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder Berendsen produkter och tjänster i ett totalekonomiskt fördelaktigt hyrkoncept. I Sverige är vi idag ca 1 200 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Vårt huvudkontor återfinns i mitt i centrala Malmö och vi har idag 22 anläggningar spridda över landet. Vårt centrallager ligger i Hillared. Här förädlar våra brodyr- och sömnadsavdelningar arbetsplagg som sedan levereras till anläggningar runt om i Sverige och Europa. Tillsammans med Oddwork söker vi nu en Kundtjänstmedarbetare som kan bli en del av vårt servicedrivna team på centrallagret i Hillared!

Om tjänsten som Kundtjänstmedarbetare hos Berendsen
Som Kundtjänstmedarbetare på Berendsens centrallager blir du en del av kundtjänstteamet där du varje dag kommer se till att leverera bästa service till era kunder - som är andra bolag inom Berendsenkoncernen. I din roll kommer du att stötta i det klassiska kundtjänstarbetet vilket innebär att besvara kunders förfrågningar gällande priser, produkter och leveranstider samt att hantera och följa upp order. Du blir del av ett team där alla samarbetar för att hålla deadlines och leverera den service som Berendsen står för. Kundkontakt sker via mail och telefon och du lägger löpande in order i det interna affärssystemet SOL. Arbetet bygger på välfungerande struktur, högt tempo och ett starkt teamwork.

Du kommer även att ges möjlighet att vara med och utveckla bolagets nya satsning inom export. Detta är ett nytt affärsområde för Berendsen i Hillared och här kommer du att ha en nyckelroll och vara med och utveckla området. I denna roll ingår att ta emot inkommande order och följa upp dem med klassisk orderhantering för att avslutningsvis planera hur och när de exporteras till kund utomlands. Du kommer även att hantera tullhanteringsdokument vilket innebär välorganiserat administrativt arbete i kombination med mycket kontakt med transportörer och chaufförer som utför exportleveranserna.

Vi söker dig som...
• är lugn, stresstålig och noggrann men som samtidigt alltid är nyfiken och tycker om när kreativiteten får flöda och leda till nya innovativa lösningar. Du drivs av utveckling och möjligheten att vara med och påverka och förbättra den befintliga arbetsstrukturen. Att arbeta självständigt för att uppnå dina mål tycker du är lika kul och viktigt som att se till att ditt team tillsammans levererar bästa möjliga resultat. Du är en person som använder ditt sunda förnuft och tar egna initiativ för att alltid leverera toppservice till såväl kunder som till dina kollegor.

Då Berendsen är ett bolag med internationell närvaro krävs att du hanterar både engelska och svenska obehindrat på affärsnivå. Vi ser positivt på din erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du har vana av att arbeta i affärssystem. Det viktigaste är att vi får se din ambition, personlighet och din vilja att bli en del av Berendsenteamet!

Vad Berendsen erbjuder dig
Berendsen erbjuder dig en ansvarsfull roll i ett marknadsledande bolag där du får utrymme att med driv och din personlighet arbeta i en inspirerande miljö. Det finns på sikt goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget. Du kommer att arbeta måndag till fredag, klockan 07:00-16:00 med 5 veckors semester. Du erbjuds en god grundlön. Läs mer om Berendsen här.

START: Omgående
PLATS: Hillared
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Consultant Manager Victoria Frykberg, victoria@oddwork.se
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-03-19

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Publiceringsdatum
2016-02-18

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2678421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: