Kundtjänstmedarbetare (Market Assistant)

CityMail Sweden AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos CityMail Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

CityMail hjälper företag att kommunicera med sina kunder – och att hitta nya. Med hjälp av våra olika tjänster gör vi brevlådan till en ännu effektivare och viktigare kommunikationskanal. Nytänkande, inställningen att â€?Allt går att göra bättreâ€? och en stark vilja att ständigt växa utmärker vår organisation och våra medarbetare. CityMail befinner sig i en expansiv fas. År 2009 når vi 60 procent av Sveriges hushåll och företag och i januari 2007 startade verksamheten i Danmark - det första steget mot resten av världen.
Vår market assistance-avdelning består av ett ungt, ambitiöst och glatt gäng på 8 perso­ner med stark teamkänsla! I och med att CityMail expanderar i Sverige behöver vi ytterligare nya
medarbetare till vårt gäng.
Vi söker en positiv, uthållig och engagerad medarbetare som brinner för att ge bästa service. Tjänsten innebär att du arbetar med såväl service gentemot våra mottagare som säljare enligt
ett rullande schema. Telefonen blir ett av dina vik­tigaste arbetsredskap 
Arbetsuppgifter gentemot våra mottagare (Mottagarservice)
• via telefon, mejl eller brev hantera, utreda och följa upp mottagarärenden kring frå­gor som berör vår postdistribution. Huvudsakligen kommer du att prata med våra mottagare men även
en del kontakter med vår utdelningsorganisation ingår
• administrativa göromål såsom framtagande av statistik över mottagarärenden och utreda reklamationer
Arbetsuppgifter gentemot våra säljare och kunder (Kundservice)
• att du förse säljavdelningen med administrativ support för att underlätta deras dia­log med våra kunder 
• administrativa uppgifter såsom inlägg av förbokningar samt uppgifter gällande nya kontakter och kunder, registrering och utredning av kundklagomål, utskrift av uppföljningsrapporter m.m.
• dokumentera kunduppgifter i vårt affärssystem i vilket ingår att genomföra uppdate­ringar, inläggningar och justeringar
• ta emot kundsamtal via telefon angå­ende diverse frågor kring utskick och fakturor 
Du har 
• avslutat gymnasium 
• minst 4 månaders telefonvana
• gärna erfarenhet av klagomålshantering och ärendehantering från kund­tjänst
• goda kunskaper i office-paketet  
 Vi söker dig som 
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift  
• har lätt för att via telefon etablera relationer med såväl mottagare som kunder
• har lätt för att hantera många ärenden samtidigt varför god administrativ förmåga är viktigt 
• har en god problemlösningsförmåga-förstår betydelsen av ett professionellt, flexi­belt och servicemedvetet kund- och mottagarbemötande  
• har ett strukturerat arbetssätt och en stor portion ödmjukhet och lyhördhet
Tjänsten är på heltid, tillsvidare och inleds med 6 mån. provanställning, arbetstider: 08.00-17.00

Publiceringsdatum
2008-08-01

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-08-08
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Katrin Sjölin, +46 7094300

Företag
CityMail Sweden AB

Adress
CityMail Sweden AB
Box 90108
12021 Stockholm

Jobbnummer
277402

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från CityMail Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos CityMail Sweden AB: