Kundtjänstmedarbetare/Affärsrådgivare

Posten Meddelande AB / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Posten Meddelande AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Posten Meddelande utvecklar effektiva lösningar för att skicka och ta emot brev, paket, reklam och tidningar, ofta i kombination med digitala tjänster. Posten levererar försändelser säkert och i rätt tid varje vardag, 52 veckor om året, till 900 000 företag och 4,5 miljoner hushåll i Sverige. Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten Norden AB. Bolaget har cirka 25 000 medarbetare. Besök oss gärna på www.posten.se
Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet. Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Posten Meddelande Kundservice bygger för framtiden och söker nu sju kundtjänstmedarbetare/affärsrådgivare till nyinrättad kundtjänstenhet inom Kundservice med stark närvaro i det digitala kundmötet. Enheten kommer att ha försäljningsuppdrag med anpassad bearbetningsstrategi i det digitala kundmötet och ett nära samarbete med tjänsteägare, produktion och teknisk support för att ge kundservice av världsklass.
Vi söker Dig som är drivande och målinriktad med en ambition att bidra till att enheten överträffar sina mål och blir en förebild för andra digitala kundtjänster. Du ska ha hög kunskap om service och försäljning kombinerad med förståelse för sociala medier och en känsla för hur man agerar i dessa medier för att möta kundernas behov. Vi vill att Du aktivt arbetar med kundtjänstchefen att utveckla den Digitala Kundtjänstens erbjudande till kund och sätt att möta kunden då enheten är ny och under uppbyggnad.
OM DIG
• Bra språkliga kunskaper, mycket bra i muntlig/skriftlig framställning på svenska och engelska
• God kommunikatör
• Utbildning inom Ekonomi, Handel eller Marknadsföring
• Goda säljkunskaper
• Tidigare erfarenhet från digital kundtjänst är meriterande
• Högt IT-kunnande och van användare av Internet, mobila tjänster och sociala medier/nätverk
• Serviceinriktade med starkt fokus på försäljning
• Självgående i mening att ta eget ansvar, mod, ambitiös och drivande
• Lösningsorienterad
• Tålmodig och pedagogisk samt stresstålig såtillvida att kunna hantera flera saker samtidigt
• Nyfiken och skapande
• Kunna växla uttryck utifrån kanal och kund
• Flexibel och förändringsbenägen
Kunskap/kompetens att lära omedelbart:
• Produkter, system, tekniker och rutiner använda på Posten
• Postens affär
• Verktyg så som CARE, DISC, SPIN

Publiceringsdatum
2011-03-07

Arbetsuppgifter
• Proaktivt arbeta med kundkontakter via flera olika digitala kanaler. Arbetet innebär både muntlig som skriftlig kommunikation
• Ge kunderna högsta möjliga service genom att hjälpa kunden till en bättre lösning, hantera ett problem eller ge önskad information
• Proaktivt arbeta med merförsäljning på inkommande ?samtal? samt att regelbundet arbeta med uppsökande försäljning vid kampanjer och liknande
• Ta ansvar för att driva separata projekt tilldelade från kundtjänstchefen
• Arbeta för att förbättra Postens kommunikation med sina kunder genom att hela tiden verka för förändringar som ger kunden en bättre upplevelse
• Dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till övriga kollegor och verka för att erfarenhetsutbyte sker kontinuerligt
• Verka för ett gott samarbetsklimat på avdelningen och med andra enheter
• Verka för ett gott utbyte och nära samarbete med Internetkanalen
• Agera som proaktiv referens till MTU (Marknad- och tjänsteutveckling) och kunna delta i projekt som drivs av denna
• Företräda Posten och dess värderingar

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Tjänsten söker du på www.postennorden.se/jobb - välkommen med din ansökan!
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Annica Ronquist, Chef Kundservice, 08-781 3669

Facklig kontakt
Ann-Marie Ross, SEKO Posten, 08-781 79 66
Ann-Christine Fällén, ST inom Posten, 070-980 1531
Margareta Thedvall, SACO-Posten, 08-781 13 58

Företag
POSTEN MEDDELANDE AB

Adress
POSTEN MEDDELANDE AB
10500 Stockholm

Jobbnummer
868708

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Posten Meddelande AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Posten Meddelande AB: