Kundtjänsthandläggare sektion 2 Arjeplog, tidsbegränsad anställn

Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog, Umeå, Härnösand, Borlänge, Västerås eller i hela Sverige

Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige. 

Om jobbet

Arbetet består i huvudsak av att du har kontakt med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter via telefon, e-post och brev. Som kundtjänsthandläggare ger du information, råd och anvisningar gällande olika frågor som kan uppkomma då man äger eller använder ett fordon. Arbetstiden är fördelad på ca 50 procent telefontjänst och 50 procent ärendehandläggning och är schemalagd enligt våra öppettider. Datoranvändning sker i mycket stor utsträckning inom kundtjänsten.  

Du kommer att

• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• ge information, råd och anvisningar i telefon
• fatta myndighetsbeslut
• vid behov arbeta i projekt inom verksamhetsområdet  

Om du ska trivas hos oss:

• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter. 

Du måste ha

• minst genomförd gymnasieutbildning
• datorvana och dokumenterade datorkunskaper inom Officepaketet
• goda, genomförda och dokumenterade kunskaper i engelska på gymnasienivå

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av att handlägga ärenden inom statlig/kommunal förvaltning
• goda kunskaper i tyska, finska, norska
• ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  
• erfarenhet av att handlägga fordonsfrågor inom vägtrafikregistrets verksamhetsområde
• erfarenhet av arbete med myndighetsutövning
• vana av att tillämpa lagtexter eftersom det styr det dagliga arbetet, både i telefonsamtal och i den skriftliga handläggningen
• erfarenhet av att ge information, råd och anvisningar i ärenden per telefon
• har god ordförståelse då lagtext styr det dagliga arbetet både i telefonsamtal och i den skriftliga handläggningen

Vi vill att du

• är serviceinriktad och hjälpsam
• är noggrann och har förmågan att prioritera är initiativrik och flexibel
• är bekväm med ett stundtals högt arbetstempo
• har god förmåga till att arbeta i team/grupp 

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, bl. a god samarbetsförmåga, gott omdöme samt personlig integritet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tidsbegränsad till 18 december 2015 med möjlighet till förlängning och placering i Arjeplog. Vi vill att du börjar den 1 juni 2015. Vi tillämpar normalt provanställning.

Du är välkommen att kontakta Sektionschef Lars Bärleving, 076-721 13 84 lars.barleving@transportstyrelsen.se  

Saco, Jonas Maran och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 10 maj 2015 märkt med referensnummer TSG 2015-616. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har 300 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-04-22

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
60173 Norrköping

Kontorsadress
60173 Norrköping

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2261225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: