Kundtjänsthandläggare - Försäkringskassan - Butikssäljarjobb i Göteborg
Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Kundcenter i Göteborg 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Publiceringsdatum
2015-07-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

* har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
* har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
* har utmärkt datorvana
* är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
* har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
* har en god pedagogisk förmåga 
* har goda kunskaper i svenska och engelska
* förstår och värdesätter människors olikheter

 Det är meriterande om du 

* har erfarenhet av att arbeta i telefon
* har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan f.n. förläggas mellan 07:00 - 18:00

Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 november 2015. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Carlotta Orrbeck, tel 070-300 15 20 och Natasa Aleksic, tel 072-724 71 05 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel 010-119 91 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Marita Söderberg, marita.soderberg@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson, kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se Seko: Johanna Grundström, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se

Välkommen med din ansökan senast den 16 augusti 2015 märkt med diarienummer 035758-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2341766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: