Kundtjänsthandläggare

Mölndals kommun, Serviceförvaltningen / Ekonomijobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun, Serviceförvaltningen i Mölndal

Mölndals stad är under stark tillväxt med snart 60 000 invånare och är den tredje
största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 4 500 personer. Vårt övergripande gemensamma
mål är att ge service av hög kvalitet.

Serviceförvaltningen är en av Mölndals stads 10 förvaltningar och bildades 1 januari 2007.
Den grundläggande tanken att samla stadens stödfunktioner i en serviceförvaltning är att renodla kärnverksamheterna och uppnå kostnadseffektivare verksamhet genom ett enhetligare arbetssätt och bättre resursutnyttjande.

Serviceförvaltningen har cirka 400 anställda och verksamheten bygger på en affärsrelation med övriga förvaltningar och har inte några kommunbidrag. Förvaltningens verksamhet är uppdelad på 5 avdelningar inom områdena Transport, Fastighet, Måltidsproduktion, IT respektive Lokalservice. Inom respektive avdelning finns en eller flera enheter med en mer specialiserad verksamhetsinriktning. Teleenheten, som finns vid IT-avdelningen, har uppdrag att bygga upp och driva en gemensam kundtjänst för Serviceförvaltningens verksamheter och till denna söker vi nu en Kundtjänsthandläggare.

Mer information finner du på
vår hemsida.

Publiceringsdatum
2008-02-19

Arbetsuppgifter
Som Kundtjänsthandläggare vid Serviceförvaltningen handlägger du alla förekommande ärenden som t ex beställningar, felanmälan, synpunkter och övriga administrativa uppdrag.

Serviceförvaltningens kundtjänst är en ny funktion och du kommer att delta i uppbyggnaden tillsammans med ansvarig arbetsledare. Den första tiden kommer du att tjänstgöra i telefonist-funktionen för att få organisationskännedom. En framtida utveckling av arbetsinnehållet innebär att du även kommer att ingå i redaktionen för Serviceförvaltningens publikation, SF-Nytt

Kvalifikationer
Du bör ha erfarenhet av arbete med kundkontakter per telefon, gärna som telefonist eller receptionist. Du skall kunna svenska i tal och skrift och ha lätt för att uttrycka dig och skapa förtroendefulla relationer. Du skall ha datorvana och kunna hantera Microsoft Office 2000 eller senare version, erfarenhet och kunskaper om Internet och mail-hantering.
Som person är du noggrann, punktlig och initiativrik men samtidigt smidig och effektiv i ditt sätt att arbeta.

Anställningstyp/arbetstider
Tillsvidare, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: Heltid. Individuell lönesättning tillämpas

Kontakt
Anna-Karin Sellman , 031-315 3552 Arbetsledare

Facklig kontakt
Hanna Norin , 031-315 35 53 Facklig för SKTF

Så ansöker du
Ansök via vår webbplats »

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Sista ansökningsdag 2008-02-29

Företag
Mölndals kommun, Serviceförvaltningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal
Mer information på www.molndal.se

Jobbnummer
134484

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun, Serviceförvaltningen: