Kundtjänstansvarig vid vår depå i Partille

RenoNorden AB / Butikssäljarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos RenoNorden AB i Partille, Säffle, Hässleholm, Linköping, Eslöv eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-30

Beskrivning av verksamheten
RenoNorden är Skandinaviens ledande företag inom insamling och transport av källsorterat hushållsavfall från kommuner och kommunala bolag. Koncernen omsätter 1,800 M sek och har och 885 fordon i daglig drift. Vi är 1 545 medarbetare som servar 5 150 000 invånare i 234 kommuner i Norge, Finland, Danmark och Sverige.

Till vårt svenska bolag, RenoNorden AB, Region Syd behöver vi nu förstärka organisationen med en strukturerad och ambitiös medarbetare till tjänsten som

Kundtjänstansvarig vid vår depå i Partille där vi från den 1 oktober 2016 kommer att ansvara för avfallshanteringen i Härryda, Lerum och Partille. Våra uppdragsgivare och samarbetspartner i uppdraget är Härryda-, Lerum- och Partilles kommuner.

Att vara ansvarig för vår kundtjänst innebär bl.a. att:

• Ha kontakt med våra uppdragsgivare och löpande återkoppla med information i deras datasystem
• Ta emot beställningar avseende olika typer av avfallshämtning
• Besvara frågor och tar hand om reklamationer från kommuninvånarna
• Vägleda kommuninvånarna avseende avfallsfrågor

För att nå framgång i denna tjänst tror vi att du:

• Inger förtroende och har god förmåga att bemöta människor och skapa relationer
• Är lyhörd och lösningsorienterad
• Är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt
• Har förmåga att hantera flera frågor samtidigt
• Är stresstålig
• Sätter en ära i att ge en hög service

Du som söker har minst två års erfarenhet av arbete i en serviceinriktad befattning. Du har en god administrativ förmåga och datorvana. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från avfallsbranschen eller närliggande bransch. Har du kunskaper om avfallsfrågor och ADR (farligt avfall) är det också meriterande. B-körkort är ett krav.

Vi tror att du kommer att trivas i denna tjänst hos oss om du:

• Trivs i en företagskultur som är präglad av öppenhet och högt i tak
• Vill vara med att forma en helt ny avdelning
• Vill vara en del i den fortsätta utvecklingen av ett företag med stark tillväxt
• Trivs med ett självständigt, utmanande och roligt arbete

Vid vår driftenhet i Partille kommer förutom kundtjänstansvarig även en avdelningschef, en arbetsledare och ca 16 miljöarbetare (chaufförer) att arbeta. Du rapporterar närmast till avdelningschefen. Då vi är övervägande män i företaget ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Allmänt:
RenoNorden är medlemmar i Biltrafikens Arbetsgivareförbund (BA) och har kollektivavtal för samtliga medarbetare. För denna tjänst gäller avtal mellan BA och Unionen.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) och heltid (40 tim./vecka) Tillträde
Senast den 1 september, men gärna tidigare.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-12
Du är välkommen med din ansökan som kommer att tas emot av vår personalchef Anniqa Wallonius. Intervjuer kommer att bokas in löpande.
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstansvarig
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.hlp@renonorden.se

Kontakt
Magnus Åberg platsansokan.hlp@renonorden.se

Företag
RenoNorden AB

Adress
RenoNorden AB
Varuvägen 9A
12530 ÄLVSJÖ

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-40808000

Jobbnummer
2875524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från RenoNorden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos RenoNorden AB: